pc freezed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikey-007

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
ik heb net een nieuwe pc aangeschaft. alles mooi geinstalleerd, maar nu gaat mijn pc soms vastzitten op de meest uiteenlopende momenten. hij doet dan helemaal niks meer en de enige oplossing is om hem uit te zetten. als ik vervolgens opnieuw opstart geeft xp proffesional ook geen foutmelding.

ik heb de pc opgebouwd uit de volgende onderdelen, P4 2,6 Ghz 800 fsb, MSI mobo 865PE Neo2, MSI gforce fx 5600 vtdr128, 512 Mb 2700, soundblaster audigy2 en een dvd speler en dvd brander. wat kan de reden zijn van het vastlopen van mijn pc?

ik heb verder 4 usb poorten in gebruik en een keer lan aansluiting.

Kijk eens in het configuratiescherm onder systeembeheer-logboeken. Zie je ergens vreemde meldingen staan?

nee staat niks vreemds in. ik heb gekeken bij het laatste tijdstip. dus op het moment dat die uitvalt. daar komt niks in voor. maar kan het zijn dat de hdd veel te warm word? ik hoor die klikken en dan staat mn pc stil. hij is ook erg warm.

Dat is inderdaad een teken dat de harde schijf te heet is ofdat ie het binnenkort gaat begeven :(

waarschijnlijk staat er in de bios een temperatuur opgegeven waar ie niet overheen mag!!
dat wordt dus of extra coolers, of een kast zoals bijv een thermaltake waar al 7 coolers inzitten.
kan ook nog zo zijn dat je videokaart te heet wordt.
ik had bijv asus smartdocter tooltje erop gezet, en bij 55 graden knalde ik terug naar mijn desktop.
heb net een soortgelijk systeem gekocht, en al dat spul heeft veel cooling nodig.
ik heb dus wel een thermaltake, maar door dat videokaart tooltje knalde ie er evengoed steeds uit.
nu gaat het wel goed, knal er pas uit bij 73 graden, en dat is nog niet gebeurd.
alleen bij zware games komt ie in de buurt van de 60 graden, anders tussen de 35 en 40.

succes Ruud

hdd kan het nog niet begeven hoor. die is pas 3 maand oud ofzo. ik denk idd dat het mijn temperatuur is van mn hdd dat voor problemen zorgt. ik zal een hdd koeler installeren en hopelijk zijn dan de problemen verholpen. mijn grafische kaart is het hopelijk ook niet. die koelt neem ik aan wel genoeg van zichzelf. en is pas 2 dagen oud. dus stof zal er ook niet in zitten.

jullie horen nog van me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan