PC Freezes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Haney
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Haney

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Mijn PC freezet dus constant tijdens het spelen, toch blijft mijn FPS constant 125 steady :s
Wanneer ik in MultiPlayer speel loopt de computer om de x-aantal minuten vast en kan ik gewoon niets meer doen, buiten de stroom uitpluggen dan. In SinglePlayer krijg ik constant artifacts en lijkt mijn scherm precies een picasso-werkstuk, dit gebeurd gewoon om de 5 seconden soms :s
Ik heb het niet in 1 enkel spel. Ik krijg de Artifacts in CoD2 SP, CoD4 SP & CoD5 SP. En ik krijg de Freezes in CSCZ SP, CoD2 MP, CoD4 MP, CoD5 MP. En het rare is, in World Of Warcraft heb ik dus geen enkel probleem :s

De Tempaturen heb ik goed in het oog gehouden en liepen op tot 70-90°C. In principe is dit niet te hoog (105°C+ toegelaten), maar omdat ik artifacts kreeg, hebben ze in de winkel waar ik m'n PC kocht, mijn kaart toch gratis vervangen.

- Volledige samenstelling van PC ;
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
Kingston Valueram 4094MB 1333MHz DDR3 CL9 DIMM KIT
Western Digital 500GB Caviar GreenPower SATA2 @16MB
ASUS nVidia GeForce EN-GTX260 896MB DDR3
Plug en Play-monitor Samsung 245B+ 24"
SoundMAX Integrated Digital HD Audio
Creative Headset Fatal1ty Gaming
Creative Inspire A500 5.1 Surround Speakerset
Logitech G15-Keyboard Gaming Board
Logitech MX1000 Wireless Gaming Mouse
Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)
ASUS P5Q3 Deluxe WiFi 775 P45/ICH10R DDR3
Antec PSU TruePower Quattro 850W 24P ATX 12v fan 80mm
Gigabyte GZ-AA3CB Poseidon 310 Black
- Programma's die opstaan tijdens het gamen ;
* Xfire
* TeamSpeak/Ventrilo (kan ONMOGELIJK zonder)
* AVG Anti-Virus (liefst niet zonder)
* Windows SideBar
* GPU-Z
* SpeedFan

~ Heb dus al nieuwe kaart laten steken
~ Ik heb ALLE latest drivers. (ook G15)
~ MemTest 86 geen enkele error gevonden
~ DirectX 10 is geïnstalleerd
~ Firewall uitzetten helpt niets.
~ Windows Talenpakket is normaal gezien niet de oorzaak van de freezes.

Dus als jullie nog iets weten... laat aub iets van je horen :shocked:

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat ik de graka moet testen zonder spelletjes op te zetten of bedoel je dat ik de kaart in een andere pc moet steken?

~ Wanneer er geen spelletjes opstaan, valt hij ook niet uit, krijg ik ook geen artifacts.
~ In een andere PC mag ik het niet steken want dan is de garantie op de onderdelen verlopen (regeling van de winkel ; ik mag de PC zelf NIET open doen)

Ik heb HDDlifepro en die zegt dat die in orde is jah, en ik heb onlangs nog een foutencontrole gedaan.

Een trojan kan ook ervoor zorgen dat jouw pc freezed. Controleren met een goede virusscanner op virussen misschien een idee?
Kan ook dat ie oververhit raakt op 1 of andere manier. Dan geeft ie ook freezes. Heb je toevallig iets met overclocking gedaan? Lijkt me sterk hoor, maar kan het maar beter vragen mochten
we hier verder over discussieren. Controleer de temperaturen even van je computer met bepaalde programma's. Hoe heet is je processor? Videokaart nu? Heb je geen garantie meer?
Na hoelang krijg je de freezes? Is het iets van een half uur of echt al gelijk?
Desnoods deinstalleer je directX 10 en zet je hem er opnieuw op om toch het uit te sluiten.
70-90°C voor een videokaart is wel aardig hoog vind ik hoor. Kan wel, maar ik heb hem zelf hier onder load rond de 60 hangen.
2 x ati radeon 3870 btw.

Laatst bewerkt:
Wel veel vragen in 1 keer ;)

Ik heb AVG8.0, Ad-Aware en Advanced System Care tegen Spyware/Virussen, lijkt me sterk dat ik er dan eentje zou hebben.
Ik heb ook niet aan overclocking gedaan, beetje logisch :)
Mijn processor is atm 29°C en GPU 40°C, maar ik heb hem net opgezet. Het loopt tijdens het spelen tegenwoordig op tot zo'n 70°C.
Ik heb 2jaar garantie op alles en de computer is nu bijna 2 maand oud.
Vroeger kreeg ik de freezes soms na 5minuten, soms na 2 dagen. Nu krijg ik het ongeveer 1x per dag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan