PC gaan niet meer aan (geen stroom)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Goede avond

PC do avond uitgezet, vrijdagavond wil ik deze aanzetten maar reageert niet op aan/uit knop.

Is een Dell volgens mij Inspiron niet de nieuwste maar Quadcore 4 GB intern en 1 TB harddisk.
Allemaal voldoende voor mij.

Kan m.i. aan de schakelaar liggen dan wel aan de voeding.
Kast open gehad maar zie niet bijzonders. Ben ook geen techneut...

Wie weet iemand of bedrijf in de regio Rotterdam die dit probleem zou kunnen verhelpen ?

Voeding is een Bestec ATX350W.

Heb wel foto gemaakt maar wil even niet uploaden naar dropbox om hier te plaatsen.

Kan ik wellicht morgen doen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gr Frans

Hallo Frans.

Het lijkt op een ernstige hardwarefout dus een probleem. Kennelijk is het of een defecte voeding, of defect moederbord, defect geheugen, defect bla bla bla..... Kortom: werk voor een pc-reparatie bedrijf. Zoek er een op in Rotterdam en neem hem onder de arm, of hier....

http://www.pcdokter-rotterdam.eu/

en hier komen ze geloof ik naar je toe.

http://www.computerhulpijsselmonde.nl/diensten

Ik geef geen garantie he. :P

Laatst bewerkt:
Oeps, maar als PC niet eens aan gaat kan het toch niet aan geheugen en/of moederbord liggen ?

Kan de eerste ook al gevonden alhoewel ergens op de site staat alleen Flevoland.

Ook nog gevonden www.compunol.nl

Als je reacties leest zou het te vertrouwen moeten zijn...

Ja dat kan wel zo zijn, maar het een sluit het ander niet uit, componenten die niet goed meer zijn. Meestal is het een voeding of zo, maar ik zou gelijk alles maar eens na laten kijken. Hoe oud is hij. Overweeg een nieuwe. Hij heeft in ieder geval tevreden klanten. (Garantie)?

Laatst bewerkt:
Ja kwam ook direct terug dat het niet perse aan de voeding hoeft te liggen.
Doet morgen test en dan kan ik aan de hand van de uitkomsten wel of niet beslissen te repareren.
Denk dat ie 5 jaar oud is maar voldoet nog prima en daarnaast wacht ik liever op win 10 dan met win 8 te zitten.
Wordt vervolgd.

Ten eerste zeer netjes geholpen bi Compunol. Zeker een adres om te onthouden en/of terug te gaan.
Nagekeken maar zowel moederbord als processor stuk.
Einde verhaal. PC was van eind 2008.
Heeft HDD en videokaart nog overgezet in een oude kantoor Dell Optiplex zodat ik niet om het hand zou zitten en kan wachten tot Win 10 er is voor een nieuwe.

Oke dus toch iets met moederbord, maar fijn dat het is opgelost. En je hebt een adresje erbij. Groeten manamana.

Lol, loop al wat jaartjes mee in deze handel en nooit een overleden CPU meegemaakt, hoe de constatering tot stand is gekomen dat de CPU is overleden is onduidelijk, op een ander werkend moederbord plaatsen is de enige manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan