Pc gaat aan maar geen biebs en geen bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

boboo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo mensen.

Ik kamp met het volgende probleem,mischien dat iemand weet wat hier aan de hand is.
Het gaat om het Asus Rampage II extreme mobo,socket 1366 met de i7 proc
Pc heeft altijd goed gelopen van tevoren.
Het volgende is gebeurt
Ik heb het mobo eruit gehaald en er een andere koeler opgezet,namelijk de corsair H80.
Het monteren van de H80 was een makkie en alles is ook goed gegaan.
Ik heb ook meteen de voeding Tagan TG1300-bz schoongemaakt van binnen met een kwastje want er zat ontiegelijk veel stof in.
Hierna heb ik weer alles terug ingebouwd maar nu loopt de pc niet meer.
Als ik de aanknop induw dan gaat hij aan en paar seconden later gaat ie weer vanzelf uit,en weer paar seconden later gaat hij weer aan en blijft dan aan,maar ik hoor totaal geen biebs meer en ik heb zelfs geen bios meer.Ik heb al geprobeerd om op te starten met 1 geheugen latje dan 2 en dan met de derde erbij,maar het probleem blijft.Grafiesche kaart en geheugen en de hd heb ik getest in andere pc en daar is niks mis mee.
Ik weet zeker dat ik alle kabeltjes weer goed heb aangesloten.
Alle fans draaien evenals de cpu fan en alles leds branden op het mobo als ik hem opstart.
Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Dit moederbord heeft 2 biossen.
Op het moederbord kan ik jumpers verplaatsen, 1 is dat ik in bios zelf kan kiezen met welke bios ik wil opstarten, zet ik de jumper op de 2e dan start bios 1,zet ik de jumper op de 3e dan start bios2.
Als ik de jumper op bios 1 of bios 2 zet en ik start dan de pc dan blijft de pc gewoon aan,dus hij gaat niet uit na een paar seconden maar krijg nog steeds geen bios of biebs,zet ik hem op de 3e wat standaard ook zo was en ik start de pc dan gaat hij na ongeveer 5 seconden weer uit en springt dan ook weer na ongeveer 5 seconden weer aan en blijft dan ook aan,alleen heb ik hier ook geen bios of biebs,alleen zwart beeld.Heb cmos reset gedaan, batterij er 2 uur uitgehaald maar dit hielp allemaal niks.
Ik heb ondertussen de oude airkoeler er weer opgezet maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je alle stroom-stekkers naar het moederbord wel aangesloten?

Dus deze:

[smallimg]http://www.nordichardware.com/skrivelser_img/432/psu.12v.jpg[/smallimg]

En deze:

atx-connector-20-24pin.jpeg

Hoi !

Geen bios-beeps is over het algemeen geen goed teken !

Of er ontbreken aansluitingen, of er zit ergens sluiting.

Bij verkeerd monteren van geheugen en/of graka zou je biios-beeps horen, dus daar hoef je het niet in te zoeken.

Ik zou het mobo uitbouwen, op 'n houten ondergrond leggen, behalve CPU + koeler alles verwijderen, voeding aansluiten en proberen op te starten.

Geen bios-beeps ? Mobo heeft sluiting gemaakt en is overleden.

Wel beeps ? 1 geheugenstrip monteren en opnieuw opstarten.

Wel beeps: zo doorgaan met resp. de graka, meer geheugen-module's HDD etc.

Geen beeps: geheugen defect.

Zo kom je de fout vanzelf tegen.

Greetz,

Harry.

Hallo

Of ... defekte voeding.

Ik heb ook meteen de voeding Tagan TG1300-bz schoongemaakt van binnen met een kwastje want er zat ontiegelijk veel stof in.

Peter

Dankje voor je reactie.
Dat heb ik allemaal geprobeerd en dat haalde niks uit.Ik heb totaal zwart beeld,er komen geen letters of wat dan ook op het scherm.Normaal gebruik ik de DEL toets om in de bios te geraken.Ik vind het heel erg vreemd dat als ik hem aanzet via de aanknop dat hij na ongeveer 5 seconden afslaat en na ongeveer 5 seconden weer vanzelf aangaat en dan ook aanblijft.Dit hoort zo niet tegaan.de fans gaan wel langzamer draaien na ongeveer 5 seconden zoals het normaal ook gaat.ik merk dat mijn toetsenbord ook niet geactiveerd word als ik de pc opstart dus er valt niks te typen.ik had een toetsenbord aangesloten via usb en de ps2 poort maar niks.
Zou het niet aan de voeding kunnen liggen?mischien iets met de aarde of zoiets.Ik heb die voeding tenslotte open gemaakt om schoon te maken,alles krijgt wel stroom,dvd led brand en lade gaat open,alle leds op het mobo branden.

Hoi. Dank voor jullie reacties.Ja Probleempjes ik heb alle kabels aangesloten,alleen is bij mij de 4 pinskabel een 8 pinskabel EPS12V (8P) de Main Board (20P+4P) is ook aangesloten.
Ik zal um weer eens uit gaan bouwen en op een andere ondergrond plaatsen.
Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere voeding te proberen.de reden waarom ik geen andere voeding heb geprobeerd is,alles krijgt stroom dus die voeding zal wel in orde zijn,maar volgens mij is dat niet zo.

Hoi !

Off topic: Alles goed, Johan ?

Greetz,

Harry.

Hoi. Dank voor jullie reacties.Ja Probleempjes ik heb alle kabels aangesloten,alleen is bij mij de 4 pinskabel een 8 pinskabel EPS12V (8P) de Main Board (20P+4P) is ook aangesloten.
Ik zal um weer eens uit gaan bouwen en op een andere ondergrond plaatsen.
Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere voeding te proberen.de reden waarom ik geen andere voeding heb geprobeerd is,alles krijgt stroom dus die voeding zal wel in orde zijn,maar volgens mij is dat niet zo.

Probeer toch maar even. (Bovendien, ik heb nog nooit van het merk 'Tagan' gehoord. Volgende keer een voeding kiezen die bekender is in de voeding wereld. (OCZ, Corsair, CoolerMaster, e.d.)

@ Harry, jazekers. Daar ook, hoop ik?

Dank voor je reactie Probleemjes.Ik heb het mobo net uit de kast gehaald en ik ga er zo eens een andere voeding op plaatsen,kijken of dat helpt.Het was geen goedkope voeding,€350,00
Thnx voor meedenken people

hello

Ok Harry Snor ik heb die test gedaan wat jij voorstelde,ik heb het mobo uitgebouwd en op een stuk karton gelegd,ik heb alleen de proc koeler erop gelaten,heb de 24 pin en de 8 pins aangesloten en alleen het speakertje anders kan ik geen beebs horen..Ik heb vervolgens een andere voeding aangesloten en toen aangezet,maar helaas hoor ik geen enkele beebs en hij gaat nog steeds uit na een paar seconden en dan weer vanzelf aan.Ik neem dus aan dat het mobo kaduuk is.Mijn garantie is helaas om,maar .kan ik het bord toch aanbieden voor reparatie of zal dat duur uitvallen en kan ik me beter een nieuw bord halen.Wat de processor betreft, ik heb gemerkt dat die wel warm word,want ik voelde de warmte aan de achterkant van het bord waar de proc zit,dus die zal hopelijk nog goed zijn.Ik vraag me wel af hoe dit heeft kunnen gebeuren.Heeft de H80 dit veroorzaakt?of wat is eigenlijk de boosdoener.Ik heb het bord goed bekeken maar zie nergens iets raars.Ik ga nu eerst uitzoeken of het de moeite is om dit bord te laten repareren als dat nog mogelijk is,anders word het een nieuwe,heb het altijd een fijn mobo gevonden,nooit problemen mee gehad.Nou mensen ik wens jullie allemaal een fijne kerst toe en bedankt voor het meedenken:d
Prettige dagen :thumb:

Hoi !

Inderdaad: Tagan is 'n hele goede voeding, dus dat kun je als oorzaak uitsluiten.
Tenzij er met het schoonmaken wat fout is gegaan....eigenlijk moet je 'n voeding niet open maken !

Een spannings-schommeling van meer dan 10 % kan al fataal zijn voor 'n mobo, dus is er ergens iets niet goed gegaan bij de her-installatie of het schoonmaken.

Asus Rampage is inderdaad 'n top-mobo, maar ik ben bang dat reparatie je meer gaat kosten dan 'n nieuwe......

Ook prettige dagen verder,

Harry.

Hoi

Dan zijn we er uit.We weten nu dat er iets aan het mobo scheelt,en dat het niet zelf op te lossen is.In mijn factuur stond dat ik 24 maanden garantie had,ik was gaan kijken op de site van asus ivm een evt rma aanvraag,zie ik op die site dat dit bord 3 jaar garantie heeft inplaats van 24 maanden,ik zou dus nog garantie hebben tot 30-12-2011.Ik heb al een email gestuurd naar alternate waar ik dit product heb gekocht en gevraagd voor een rma,ik ben benieuwd wat ze zeggen.Op de site van asus kon ik niks vinden waar ik zelf meteen een rma kon aanvragen.Als ik op reparaties,rma klikte waren er geen mogelijkheden om een rma aan te vragen voor een moederbord,alleen voor laptops,pda,lcd en nog 1.Het is mischien mogelijk dat ik iets over het hoofd heb gezien maar ik vind het niet tot nu toe,ook geen email adres hier in nederland.Is er mischien iemand die die informatie wel weet?Ik laat het nog weten of het bord in rma word genomen.I hope:d
Wat betreft de voeding,ik zag dat er echt heel veel dikke plukken stof inzat,dat kon er alleen uit als ik hem open zou maken.Ik denk niet dat dat ten goede komt voor de voeding als er zoveel troep in zit,dus ik had weinig keus.Tot nu toe is het een goede voeding geweest en ziet er ook leuk uit in een open kast,vond hem wel prijzig.ik dacht dat ik van Probleempjes had begrepen dat dit niet zo,n goede voeding zou zijn,onbekent merk volgens hem,maar jij zegt dat het wel een goede voeding is Harry.ik vind dat dat ook wel mag voor dat geld.

Laatst bewerkt:
Wat betreft de voeding,ik zag dat er echt heel veel dikke plukken stof inzat,dat kon er alleen uit als ik hem open zou maken.

Je weet dat dat erg gevaarlijk is? Voedingen worden zelden open gemaakt. Voeding kapot of kuren? Dan word er wel en nieuwe erin gezet. :) Spanning blijft lang in de voeding zitten.

Via de beluchtingsgaatjes van de voeding ga ik even zuigen met de stofzuiger. Ventilator even stilhouden met iets. :)

Laatst bewerkt:
Daar had ik nog niet eens aan gedacht Roxy90 aan de naspanning die er nog op staat,dan heb ik mazzel gehad tot nu toe,dankje voor het melden.Ik doe het ook altijd met een stofzuiger via de openingen van de voeding,maar ik zag dat het er niet uit ging,en het waren echt dikke vlokken,en dat lijkt me niet zo goed voor de voeding.
Ik heb het mobo gelukkig in kunnen leveren bij alternate voor reparatie,valt nog net onder de garantie,ik had nog een paar dagen maar als ik niet gekeken had op de site van asus dan had ik het bord mischien weg gegooit met de veronderstelling dat ik geen garantie meer had,hier heb ik dus ook mazzel in gehad:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan