PC gaat aan nadat x seconden de stroom er af is geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinoloco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Heej PC dudes,

Ik heb een strange problem... Mijn computer bepaald zelf wanneer hij zin heeft om op te starten.... Want als ik de power knop indruk dan gebeurd er niets....

Zet ik de voeding uit en even later weer aan, dan werkt alles weer.
Dat heb ik een tijdje vol gehouden maar nu moet ik de voeding voortaan te lang uit laten staan. Dus nu wordt het nijpend...

Het rare is wel... Als ik de voeding uitzet...(het oranje knopje achter op de voeding) dan zie ik de ventilator nog even draaien en klaar.
Als ik de voeding aanzet, dan zie ik op mijn moederbord een groen lampje branden, dat wil zeggen dat er stroom op het moederbord staat. En dat klopt ook, want na een aantal pogingen werkt het systeem ook weer... Alleen als de stroom een tijdje van het systeem is geweest. De tijd die de voeding uit moet staan varieert altijd...

Dus rara wat is dit.... ;)

grz
Vinoloco

Klinkt alsof je voeding zijn beste tijd gehad heeft.
Haal jij de stroom van de voeding (dmv schakelblok) als jij je pc uit zet?
Heb je een andere voeding om te testen?
Gecontroleerd of het niet aan het knop zelf zit? Je kunt met een schroevendraaier contact maken tussen de pinnetjes van het stekker waar het draad waar op staat 'power' die van je knop naar je moederbord loopt

Thx voor je snelle reply!

Ja, ik wilde de aan en uit knop al eens vervangen maar ik ben bang dat ik de kast dan sloop.... ;)

De draadjes zijn moeilijk te volgen want de knop zit ingebouwd in de bovenkant vd kast...

Ik zal eens een andere voeding proberen als ik die heb... :(

grz vinoloco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan