PC gaat aan/uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revan

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo iedereen!

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe computer gebouwd. Maar nu heb ik het probleem als ik m'n computer opstart gaat die soms aan uit, aan uit etc. En andere keren start die goed op, maar zonder beeld. En als die wel goed opstart, moet ik eerst weer de computer uitzetten en de DVI kabel verwisselen van de poort in de videokaart (2x DVI). En dan doet de computer het soms, maar wel perfect.

Ik heb alles al een keer eruit gehaald en de voeding met een ander moederbord gedraaid, werkt perfect. Moederbord zonder videokaart laten draaien, maar toen ging die ook aan uit, aan uit. Processor schoongemaakt en opnieuw koelpasta opgedaan, koeler gecheckt of die goed zit. Gekloot met de kabels van de aan knop en de reset knop.
Rara, wat is het?

Mijn specificaties:

Moederbord: P45R2000
Processor: E8500
Videokaart: HD4870 512 mb (DDR5)
HDD: Samsung Spinpoint F1 (1 TB)
Geheugen: 2x2 GB DDR 800

Laatst bewerkt:
En hoe kan ik de BIOS backuppen? Ik heb een AMI, zit dat in de software?

http://europe.asrock.com/support/BIOSUI.asp?cat=DOS3
Ipv diskette kan je ook werken met een cd.
Opstartbare cd maken en dan de utility draaien vanaf cd. Uitleg is ergens op internet te vinden.

Hoe het met de backup staat weet ik niet. Ik backup nooit en tot nu toe is het altijd goed gegaan.
Bij jou is alleen het probleem dat je pc niet echt stabiel is. Dat levert wel een risico op.

Als de pc eenmaal opstart: dan is ie wel stabiel?

Ja, dan wel.
Ik heb nu de BIOS al geupdate naar 1.80

Maar ik houd nog wel het probleem dat die soms geen beeld geeft, alleen als je met de dvi kabel kloot.
En ik weet nog niet of het opstarten al goed werkt, net toen ik hem aan deed ging die aan/uit/aan en toen bleef die aan.
Dus dat ga ik morgen ook nog een keer testen.

Klinkt niet goed.
Tja, de voeding is die uit de Sonata, toch?
Dat zou namelijk wel geneog moeten zijn.
Het lijkt er toch op dat er iets gammel is. Maar wat?

Probeer morgen eens om zonder harde schijf, dvd-brander en met maar 1 geheugenstrip op te starten. Ook kastkoelers e.d. niet aansluiten.
Zo kaal mogelijk dus.

Aangezien jij de problemen al hebt voor je in windows bent moet je kijken of dit iets helpt.

Ja, de voeding is die van Sonata (500 watt)
Net heb ik weer m'n computer proberen op te starten, maar hij gaat toch weer aan uit aan uit etc.

Ik ga nu die tip van jouw proberen.

Ik heb m'n kastkoeler uitgezet, HDD uit, DVD uit en op één geheugenmodule gedraaid, maar de computer gaat nog steeds aan uit aan uit etc.

Nu gaat m'n pc soms aan, maar ik krijg de laatste uren geen beeld meer.
En ook geen piep meer in het begin, als de pc soms goed opstartte gaf die één piep.
Wat nu?:confused:

Is het toch de voeding?

Please help:(

Ik denk zelf dat het moederbord toch kapot is.
Ik heb 'm net uit de computer gehaald en morgen wordt die teruggestuurd naar de leverancier.
Hopelijk krijg ik een nieuwe en zijn de problemen weg.

To be continued....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan