Pc gaat niet aan, Hij piept alleen maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno1989

Banned
Lid geworden
24 jul 2005
Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat als ik m`n pc aan wil doen dat hij alleen piept. Al m`n coolers gaan aan ook de cpu cooler en ook de voeding cooler. Mijn monitor blijft op standby, en het maakt niet uit hoelang ik em laat door piepen aan gaat ie niet. Dus ik dacht ik ik reset mijn bios via de jumper op het moederboard. Het werkte gelukkig, hij deed et gewoon weer. Maar zodra ik em uit deed en een paar uren later weer aan wou doen begon hij weer te piepen. Dus heb ik de 4pins en de 20 pins voeding aansluitingen van het moederboard ontkoppelt en er een paaar minuten later weer opgedaan. Maar dat werkte een paar keer, maar nu heeft dat ook geen zin meer.

De piep gaat ongeveer zo:

PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP (stil) PIEP PIEP PIEP
Het zijn 3 lange piepen achter elkaar mss komt het dan bekend voor ?

Wie weet wat mijn probleem is ?

bvd

3 piepen zijn meestal het geheugen als ik het goed heb, check ze eens 1 voor 1 als je meerdere geheugen modules hebt.

weet je heel misschien nog of je wel eens een foutmelding hebt gezien toen dit gebeurde? of vlak ervoor?

ik heb 2x 512 pc3200 ik heb ze allebij apart geprobeert en omgedraait. en iederekeer nogsteeds die piep. ik heb de ram modules ook in andere pc`s geprobeert, en doen het gewooon. en ik krijg geen foutmeldingen. niet ervoor of er na. alleen me bios geeft aan dat hij te vaak verkeerd is afgesloten (omdat ik em steeds uitdruk als het gepiep komt)

probeer eens een herinstalatie, soms wil dit nog lukken. via bios cd-rom in boot sequence op 1 zetten. werkt dit ook niet? als het een merk computer is, neem dan eens contact op met de helpdesk van die computer. vaak ook al is garantie verlopen is het uitzoeken van problemen wel "kostenloos" , je blijft natuurlijk telfoon kosten betalen.

als dit geen optie is en je zoals ik al zie bijna alles al hebt geporbeerd, dan moet je misschien maar al vast afscheid van je moederbord nemen.

probeer anders eens je moederbord te strippen. alleen voeding naar moederbord en processor werkende, dus pci/agp eruit, geheugen eruit en alle ide/sata kabels los aan kant van moederbord. als je dan weer die piepjes hoort dan plaats je daarna je geheugen terug. blijven die piepjes er dan nog, dan is er een redelijke kans dat je moederbord kapot is.

ik zal het proberen ik hed alles wat in men computer zitten nog niet eens 2 maanden. dus gelukkig krijg ik het nu ipv over 2 jaar. bedankt voor je hulp ik zal de dingen nog proberen wat jij zei en anders bel ik de pc winkel wel op

succes en laat horen hoe het eindigde kunnen andere weer wat aan hebben

Nou ik ben dus naar de winkel gegaan waar ik de: mobo, werkgeheugen en processor vandaan gehaalt had. Dus ik heb het de winkel laten testen :p. En het was mijn mobo die kapot was, daarom piepte hij zo.
Maar hij wou soms wel booten dat was het rare, maar nu ik me nieuwe mobo erin heb is het gepiep nooit weer terug gekopen. :D

nog bedankt voor jullie hulp, en mss heeft iemand nog wat aan dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan