pc gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdibulk

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
113
Hallo,

een tijdje geleden ging mijn pc niet meer aan. ik heb hem weg gebracht naar een computer reparateur en deze vertelde mij dat me moederbord kapot was, water erosie??? Nu heb ik een nieuw moederbord gekocht, maar de computer reageert totaal niet. De voeding geeft gewoon stroom door, maar als ik op het power knopje druk gebeurt er totaal niets. iemand enig idee wat er aan de hand is.
 
Heb je de kabel van de powerknop in je kast goed doorverbonden naar het nieuwe moederbord?
Wat voor moederbord heb je?
 
Ja die power kabel is goed door verbonden zat gewoon met een stekkertje vast zeg maar, lijkt mij dat er dan weinig fout kan gaan
 
Zou het niet mogelijk zijn dat het schakelaartje defect is?
Tracht eens uit te meten indien dit schakelaartje wel stroom doorlaat.

Succes
 
Alle connectoren wel goed aangesloten, al een andere voeding geprobeerd?
Was het oude moederbord wel defect?
Power swits kun je zo even testen door deze even los tekoppelen van je moedebord en even doorverbinden met schroevendraaier wel voor zichtig of sluit je ressetsswits even aan als powerswits
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Heb je het nieuwe mobo er zelf ingezet ?

Zo ja, processor correct geplaatst, koeler van de juiste hoeveelheid koelpasta voorzien, afstandsbusjes gebruikt, gezorgd voor een anti-statische omgeving ?

Zo nee, als de PC-boer het mobo heeft geplaatst, niet verder rommelen maar direct terugbrengen en garantie claimen !

Je behoort tenminste het bios-scherm te zien.

Greetz,

Harry.
 
ik ga het proberen, eerst een andere voeding zoeken en daarna dat met de power en de reset bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan