PC gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moh@med

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Ik heb een PC die niet meer aangaat. Bij het indrukken van de powerknop gebeurt er helemaal niets.
Het eerste waar ik aan dacht is de voeding, deze heb ik vervangen maar nog steeds gaat de PC niet aan.
Wat kan nog meer het probleem zijn?

Alvast bedankt.

Dag, Vaak is het de CMOS batterij die geen spanning meer heeft.

Verder kan het de startknop zelf zijn. Deze kan je uittesten door punten op het moederbord even te verbinden. Raadpleeg hiervoor de handleiding.

In geval de kast een veiligheidsschakelaar heeft en je had de kast geopend voor dat de computer het niet meer deed, zou je moeten uitzoeken hoe dat werkt. Prettig weekend.

Dag, Vaak is het de CMOS batterij die geen spanning meer heeft.

Dit is geen reden waarom een PC niet meer opstart. Ook zonder batterij moet een PC gewoon aangaan.

Verder even een aanvulling op de vorige reageerder. Kijk eens in je PC. (moederbord) Meestal zit er een ledje in, die moet branden als er spanning opstaat. Check gelijk ook even of alle condensatoren (torentjes) er nog normaal uitzien.

Tot nu toe, als zoiets mij overkwam, was het de CPU, het moederbord of de voeding.
De voeding heeft u al vervangen, dus is het m.i waarschijnlijk de cpu of het mobo.
Ik zou beginnen met een andere cpu te plaatsen (de goedkoopste die u op Marktplaats kunt vinden die volgens de specs van het mobo er mee kan werken).

Als het de CPU of moederbord zouden zijn moet het nog steeds aan gaan, of in ieder geval moet de voeding gaan "draaien" maar er gebeurt helemaal niks zoals gezegd.

Al es op de resetknop gedrukt? klinkt een beetje onnozel, tis maar gewoon een ingeving ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan