PC gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffkuh

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2015
Help!! Mijn pc gaat niet meer aan..
Heb gister mijn pc in elkaar gezet alles draaide maar kon windows niet installeren omdat de harde schijf waar windows op moet niet op sata0 zat.. dus alles afgekoppeld stekkertjes omgewisseld en weer door..
Maar dat door ging niet.. opeens deed mijn pc niets meer toen ik de power knop in drukte..
Het ledje dat hij aan zou moeten staan brand wel.. Maar verder gaat er niets aan..
Dacht dat het aan de voeding lag.. Dus heb er een nieuwe ingezet die het natuurlijk wel deed.. Maar ook niet dus...
Heb de stekkertjes van de power button reset button power led en hdd led inmiddels 100 keer los gehad van het moederbord want mijn gedachten zijn toch dat daar ergens de fout zit..
Jullie misschien ideeen?
Alvast bedankt

hoi,

welkom op Helpmij.nl

Je info is eigenlijk een beetje summier gaat alleen ledje aan of gaan ook de ventilators wel of niet draaien en je weet zeker dat je ook alle stekkers op het moederbord goed zitten en je zou voor de zekerheid even je hardware kunnen melden.

Ja alleen de led gaat aan die gewoon altijd aan moet staan als de pc in zn geheel aan zou staan..
De fans draaien niet en zover ik weet zit elk stekkertje goed..
En met hardware bedoel je welke hardware?

hoi,

Moederbord voeding etc. en ja ik ben ook wel eens overtuigd geweest dat alles goed zat maar nader onderzoek bleek dat wel eens niet het geval te zijn.

Moederbord: ASRock AM1B-ITX
Voeding: Konig ATX Silent Power Supply
CPU: AMD Athlon 5150 Quad Core
Harde Schijf: 2x WD harde schijf
Behuizing: Sharkoon MA-M1000

En heb geen systeemspeaker aangesloten..

Maar wat ik al zei.. Kan het iets met die powerbutton te maken hebben?

hoi,

Kan je controleren door waar de stekkertjes van de powerbutton op het moederbord zitten even met een klein schroeven draaiertje contact maken heel even aantikken bedoel dus op de pennetjes van het moederbord.

Misschien is het stekkertje van je powerbutton los geschoten? Dat gebeurt nog weleens.

hoi,

Kan je controleren door waar de stekkertjes van de powerbutton op het moederbord zitten even met een klein schroeven draaiertje contact maken heel even aantikken bedoel dus op de pennetjes van het moederbord.

Moet dat met allebei tegelijk? Omdat je een plus en een min kant hebt.. En als ie dan zou lopen moet het dus wel aan dat kabeltje liggen zeker? En is dan het beste een paperclip of een schroef ofzo?

Misschien is het stekkertje van je powerbutton los geschoten? Dat gebeurt nog weleens.

Nee dat is t hem niet.. tenminste niet aan het moederbord heb ze al een paar keer los gehad nadat ie er mee op hield..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Inderdaad met een klein schroevendraaihertje is beter. of de schakelaar is slecht

Laatst bewerkt:
Ik zal het vanavond even bekijken.. Ik moet nu naar een verjaardag..
De case is net nieuw.. Slechte zaak als die schakelaar nu al naar de ***** is..
Het rare vind ik gewoon dat wel dat ledje gaat branden en verder niks doet..

Jullie horen vanavond van me of het op die manier wel lukt.. Want als ik die 2 met elkaar verbind moet ie dus aangaan?

Yup, slechts een contact maken is genoeg ...

Alleen de led gaat aan en verder helemaal niets.

Weet je zeker, echt zeker dat alle stekkertjes zitten zoals ze moeten? Of dat ze goed zijn aan gedrukt?
Heb gister mijn pc in elkaar gezet alles draaide maar kon windows niet installeren omdat de harde schijf waar windows op moet niet op sata0 zat.. dus alles afgekoppeld stekkertjes omgewisseld en weer door..

Het is gebeurt nadat je de HD hebt veranderd naar sata 1. Verder maakt het niets uit of je HD nu op sata 0 staat of 1.
Met het omzetten moet je iets hebben aangeraakt wat misschien nu niet meer goed zit.

En anders is het een voeding probleem wellicht? Maar dat lijkt me sterk.

Aanvulling: Als je een enkele SATA-harde schijf installeert, wordt bij voorkeur de laagst genummerde poort op het moederbord gebruikt (SATA0 of SATA1). Dus het hoeft niet perse op 0.

Laatst bewerkt:
Hallo

"En heb geen systeemspeaker aangesloten.."

Ik zie niet in waarom niet ... --> op deze manier kun je immers de eventuele "error beeps" van het motherboard niet horen...

Zelfs indien dit ooit niet zou gebeurt zijn , is dit het eerste dat je aansluit op een niet werkend motherboard !!!!

Desondanks een poging ....

Afstandsbusjes motherboard/casing gemonteerd , en uiteraard op de korrekte plaats ???

Reset schakelaar power on led , h.d.d. , cd. r.om. lezers , etc ... zou ik allemaal afkoppelen ... is niet nodig om een motherboard op te starten.

Enkel power on drukknopje om het motherboard op te starten is nodig ... --> mits dit een schakelaartje is , speelt polariteit uiteraard geen rol ... is enkel esthetisch .

Multimeter om een paar metingen uit te kunnen voeren (voedingsspanningen) , en schakelaartjes (ohm) te kunnen controleren is wel elementair in dit geval ...

R.a.m. geheugen korrekt ingeplugd ???

Doe alle eventuele manipulaties met een spanningsloos motherboard , daar ik toch heel sterk de indruk krijg , dat je niet veel ervaring bezit in deze materie.

Post eventueel eens een paar duidelijke foto's ... je weet maar nooit dat ons iets in het oog springt .

"Junior Member Geregistreerd 28 februari 2015 " ---> welkom op dit forum

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad met een klein schroevendraaihertje is beter. of de schakelaar is slecht

Heb het geprobeerd.. Maar weer het zelfde.. (wat ik dus ook raar vind is dat de voeding ook niet gaat blazen.. wat ie wel doet als ik doe zoals het hier staat http://www.pcinside.info/nl/tips/voeding/96-test-of-een-voeding-defect-is )

Wat ik wel gevonden heb is dat als ik hem probeer aan te zetten er heel kort toch een zoemend geluidje komt maar ook meteen weg is en dat dat geluidje alleen komt als het ledje aan de voorkant van de kast aan springt..

Hallo

"En heb geen systeemspeaker aangesloten.."

Ik zie niet in waarom niet ... --> op deze manier kun je immers de eventuele "error beeps" van het motherboard niet horen...

Zelfs indien dit ooit niet zou gebeurt zijn , is dit het eerste dat je aansluit op een niet werkend motherboard !!!!

Desondanks een poging ....

Afstandsbusjes motherboard/casing gemonteerd , en uiteraard op de korrekte plaats ???

Reset schakelaar power on led , h.d.d. , cd. r.om. lezers , etc ... zou ik allemaal afkoppelen ... is niet nodig om een motherboard op te starten.

Enkel power on drukknopje om het motherboard op te starten is nodig ... --> mits dit een schakelaartje is , speelt polariteit uiteraard geen rol ... is enkel esthetisch .

Multimeter om een paar metingen uit te kunnen voeren (voedingsspanningen) , en schakelaartjes (ohm) te kunnen controleren is wel elementair in dit geval ...

R.a.m. geheugen korrekt ingeplugd ???

Doe alle eventuele manipulaties met een spanningsloos motherboard , daar ik toch heel sterk de indruk krijg , dat je niet veel ervaring bezit in deze materie.

Post eventueel eens een paar duidelijke foto's ... je weet maar nooit dat ons iets in het oog springt .

"Junior Member Geregistreerd 28 februari 2015 " ---> welkom op dit forum

Peter

Allereerst wil ik melden dat ik idd niet veel ervaring meer heb.. Heb 4 jaar opleiding ict gedaan maar dat is alweer 6 jaar geleden.. Heb gister wel hulp van een vriend gehad die er nog steeds in zit maar hij heeft ook geen idee wat dit is..

Heb geen systeemspeaker aangesloten omdat ik niet weet waar dat stekkertje zit.. pinnetjes weet ik wel te vinden (zal met de ervaring te maken hebben denk ik;) )
Heb alles afgekoppeld net qua ledjes, hdd, dvd enzo en dus alleen de pwr button aangesloten geen resultaat ook niet met het loskoppelen van de ram.. en met het correct aansluiten erna..
Ik zal of straks nog of morgen wat foto's posten aangezien mijn telefoon ondertussen leeg is en dat nu dus niet gaat..

Heb je de (brede) ATXstekker wel goed ingeplugd/aangedrukt ? dat deze dus niet scheef zit?

Welkom jeffkuh,

Ik heb een aantal quotes van je verwijderd. Indien je direct reageert kun je ook de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken. Daarnaast heb ik ook een paar berichten samengevoegd, indien je informatie wilt toevoegen aan je laatste bericht en er heeft nog niemand gereageerd kun je hiervoor de knop "bericht aanpassen" gebruiken om informatie bij je bericht te plaatsen.

Succes met de oplossing van je vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan