Pc gaat niet meer aan helllp

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Gisteren deed hij het nog maar als ik vandaag op power knopje druk gebeurd ervhelemaal niks
Alsof hij geen stroom krijgt. Heb de kap eraf gehaald maar er Brand wel een ledje op het moederborst.

Wat kan dit zijn voeding kapot? Er zit een 750W voeding in zag ik het is een vrij nieuwe pc en heb
daar gewoon verstand van. Wat te doen nu?

Kan ik nog iets proberen ofzo?

Je kunt kijken of je de voeding apart kan starten. Als je een multimeter hebt kun je eventueel ook dan de spanningen meten. Andere mogelijk boosdoeners zijn het knopje zelf en het moederbord. Veelal kom je eerder uit bij het moederbord dan de powersupply

Voeding apart starten Hoe doe ik dat?
Een meter heb ik niet. Ow jee als het het miederbord is wat moet ik dan doen?

Hoi,

Ik weet niet wat vrij nieuw inhoud maar als dat inhoud dat er nog garantie op zit zou ik die stap overwegen;)

Nou dat is het probleem de onderdelen zijn allemaal los gekocht jaartje terug door iemand
die dat toen ik deed heb er zelf geen verstand van nl.
Heb er dikke 900 Euro toen voor betaald aan onderdelen alleen de kast zeg maar.

Maaja nu doet hij niks meer. Hoe kan ik de voeding apart laten draaien om te kijken of dat het is?

Hoi,

Zou kunnen maar als je geen multimeter hebt heb je er weinig aan maar deze uitleg heeft wel wat.

Haal de moederbord stekker eruit (de grote brede). Verbind met een geïsoleerd draadje de groene draad (pin 14) met een zwarte draad ernaast (pin 13 / 15). De power supply moet dan aan gaan.

Als je hier niet bedreven in bent, zorg dan dat je alles eerst los koppelt voordat je dit probeert. De power supply gaat weer uit als je het verbindende draadje weghaalt.

Dat er een lampje op je moederbord brandt geeft aan dat je computer wel degelijk stroom krijgt van de voeding.

Zoals hierboven reeds aangegeven, zit je power knop naar alle waarschijnlijkheid op je moederbord aangesloten. Als het indrukken van deze knop niks doet, dan zou ik de aansluiting ervan eerst eens controleren.

Bij opstarten gebeurt dus echt helemaal niks? Geen HD die begint te ratelen, geen piepjes van het BIOS, geen scherm flikkering, et cetera?

Nee echt helemaal niets niks Alsof er geen stroom op staat
Kan me niet voorstellen dat het aan het knopje ligt die klikt nog altijd bij het indrukken

Dat die knop wel "klikt" wil niet perse zeggen dat het aan/uit signaal ook bij het moederbord aankomt. Dus nogmaals de tip om dit te checken.

Ik heb dat ook eens gehad met mijn Acer Aspire, heb toen de stekker uit het stopcontact gehaald en een paar keer op de aan knop gedrukt, zodat ie helemaal leeg was.
Toen de stekker er weer in, en hij deed het weer, weet niet wat de oorzaak hiervan is, maar het werkte wel:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan