Pc gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nofx_Bigwig

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Ik heb een probleem...
Sinds gister wil mijn pc niet meer aan gaan.
Ik had 1 harde schijf eruit gehaald en daarna deed hij het ook nog gewoon..totdat ik hem uitzette en later weer aan wou doen...
Ik heb alles al geprobeerd en alle kabeltjes en
stekkers zitten vast. hij maakt ook geen piep geluid, geen lichtjes niets..hij gaat gewoon niet aan...
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

hoi
draaien de ventilatoren van je voeding en moederbord nog?
heb je niets raar gehad toen je de hdd eruit haalde?
niet statisch geweest of kortsluiting?

nee die draaien niet...hij doet gewoon echt helemaal niets meer...
Nee ook niet..ik had er een nieuwe harde schijf bijgedaan..maar toen liep de pc vast en toen had ik hem uitgezet en ging die niet meer aan...ook niet als die harde schijf dr niet in zit..

Laatst bewerkt:
Heb je de mogelijkheid om je voeding door te meten of even met een andere voeding te proberen?
Ik houd het op dit moment op je voeding die dit veroorzaakt.
voedingsstekkers zit er allemaal wel goed in?

helaas heb ik hier geen andere liggen...maar die stekkers zitten erwel allemaal goed in ja...
maar hoe kan dat toch dat t ineens kapot is?

Ja dat is de vraag.
er kan van alles zijn gebeurd dat weet je vaak niet.

Aan/Uit schakelaar achter op de kast?
Of kabeltje aansluiting van PWR los?op je Moederbord

Probleem proberen te localiseren. Begin met kijken of de voeding nog goed is. Daarna met de keer een aparaat toevoegen. Kan zijn dat ie erges kortsluiting maakt.

Op welke pc maak je deze post dan? Haal de voeding eruit, of leen em desnoods bij iemand. Scheelt hoop gedoe.

om te kijken of je voeding het nog doet kan je de voeding aanzetten door contact te maken tussen 2 van de 12 polige stekker. Moet je opzoeken tussen welke 2

Is dit dat kabeltje?
92638054.jpg

en ik zie die schakelaat niet...:o
92638055.jpg

Even iets heel doms, maar werkt vaak wel :)

BIOS Batterij vervangen, veel pc's doen nl helemaal niets meer als deze leeg is (Jaja anderen weer wel, maar wel proberen waard lijkt me voor minder dan 1 €)

Je hebt toch niet per ongeluk de stekker uit het stopkontakt geschopt? Heb ik een keer gehad...
Joop

Staat de fan van je voeding stil terwijl je er spanning op heb gezet dan is de voeding defect of je aan-/uitschakelaar.

Oplossing:

Heb je de kap weer goed op de pc gezet, ik heb het gehad dat de knop op de kap van de pc net geen contact maakte met de schakelaar op het frame.

Probeer eens met een kleine schroeverdraaier de fan van de voeding in beweging te krijgen. Sommige voedingen hebben als ze wat ouder zijn, even een zetje nodig. Dit wil wel eens werken maar dan is de voeding duidelijk aan vervanging toe.

Wissel het spanningssnoer van pc en monitor om, breuk in het snoertje zou ook kunnen?

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan