Pc gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Ok, goedendag

Ik heb een groot probleem, Zodra ik mijn pc aanzet hoor ik een piep geluidje uit mijn kast komen (PIEP....PIEP) en vervolgens blijft mijn beeldscherm gewoon op standby staan alles draait verder maar hij doet alleen niks dat piep geluidje is ook weird. Hiervoor deed hij het wel totdat ik me kast van binnen heb uitgestoft met stofzuiger hierbij heb ik verder niets aangeraakt, enige wat ik gedaan heb is boven mijn core fan ff erboven gehangen en nu doethij dus niets maar dan ook niets meer. Sorry voor als ik deze vraag verkeerd gepost hebt, maar aangezien dat ik niet weet waar het probleem ligt heb ik hem bij overige gepost iemand misschien nog een idee(n)?

AMD Athlon 3000+
gforce gt 6600 128mb PCI-E 16x
Gigabyte moederboard echt nodig wat voor type ? weet namelijk niet zkr.

Greetz G-M

Mja, hij blijft constant piepen maakt niet uit hoeveel keer als ik hem 10 minuten aanlaat staan blijft hij ook gewoon 10 minuten piepen, = en het is gewoon dezelfde reeks (zelfde secondes)

Wat voor bios heb je ?

Kijk ook ff of je videokaart en geheugen er nog goed inzitten.

Mmm

Hey jozo,

Ik heb na dit bericht ook nog op google gezocht en kwam uit op kinder forums "pc gaat uit" voglende post "heb je je kabel erachter wel in *****?" na paar berichten verder te lezen begonnen ze over dat je nooit er moet stofzuigen maar met perslucht, + dat je dan je moederboard en/of processor weg kan gooien, dit heeft bij deze het tegendeel bewezen dat je gewoon ff met je mond stevige kracht moet opwekken!, denk dat er een stofje op een connecter ofzo zat want hij ging direct aan. En btw die site is heel handig kun je precies meezien wat er niet juist is mocht er één van die piepjes met reeks voordoet. Nog heel erg bedankt voor de snelle reply op deze thread en van die heel briljante site.

Trouwens is dat echt een afrader met stofzuiger boven de koeler van je core ????
Reply op mijn bovenstaande vraag zou nog wel leuk zijn, maar bij deze is de vraag zelf 100% opgelost :thumb:

Greetz. G-M:D

Stofzuiger kan statisch zijn en je kan jumpers van moederbord wegzuigen
Zachte kwast gebruiken en stofzuiger in de buurt kan wel.
Perslucht is beter.

Duidelijk iemand die er verstand van heeft :D , klinkt achteraf logisch inderdaad maarja heel erg bedankt voor je hulp :TOP: Toch denk ik dat er duidelijk iets kapot is, maarja dat merk ik later wel. Owja ff vraag op opgelost zetten lijkt wel een ziekte bij mij vergeet het altijd :o

Greetz. G-M:love:

Trouwens jozo, ook uit rotje knor precies zelfde afstand toevallig ook uit zevenkamp ^^?, maarja vraag is opgelost pm me maar als je zin hebt :cool:

Was het nu gewoon de kabel die er niet in zat? Het is me niet echt duidelijk. Overigens zou ik bij het uitstoffen gewoon de onderdelen er apart uithalen. Dus koelers ervan schroeven en dan met de stofzuiger er op. in de rest van de kast gewoon alles uitblazen. Zo zul je nooit last van statische elektriciteit hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan