Pc gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
995
ik kreeg net een systeempje binnen intel enzo niet mijn favoriet maar 2 gig ddr2 werkgeheugen en ati 1950x opzich wel een leuk systeempje voor een mannetje van 8 jaar. (waar die voor is). maar het probleem is er is al het 1 en ander op voor geinstaleerd het was een kant en klare pc. van hp. maar hij gaat niet aan. de voeding werkt in een andere pc wel. maar het vage is als er power op de voeding staat dus de on/off knop is nog niet ingedrukt alleen de stekker zit er in. brand er al een lampje op het moederbord. druk je nu de on/off knop in verwacht je dat de fan in de voeding gaat draaien en dat hij aangaat (net als in de andere pc) maar dat doet hij niet zo dra ik de on/off knop loslaat gaat het lampje wat was aangegaan aan de voorkant weer uit. ook langer in gedrukt houden helpt niet. de conector van het on/off paneel is 1 geheel dus geen losse stekkertje die verkeert kunnen ziteen wat ze passen er maar op 1 manier in.

wat is hier het probleem. iemand ervargin hier mee of wat is er defect? ga nu ff een andere voeding proberen. maar omdat het een koop pc is kan ik eigenlijk moeilijk een andere behuizing proberen.

please help
 
Hoi !

Door pin 13 even met pin 14 op de voedingskabel door te berbinden d.m.v. een gebogen paperclip kun je een fout in de schakelaar uitsluiten.

Start de PC dan niet op, heb je een voedingsprobleem of heb je ergens sluiting.

Greetz,

Harry.
 
welke voedingskabel? en welke schakelaar kan ik dan uisluiten?

heb de schakelaar van de behuizing in een ander systeem gehad die kon er makkelijk uit dus van daar maar die werkt gewoon. ik denk dat het het moederbord is ofzo?
 
Hoi !

Hoef je de schakelaar dus niet meer te testen. Andere voeding proberen.

Helpt dat niet, alles eruit, MOBO op een houten ondergrond met processor, opstarten door de twee pinnetjes waar het schakelaartje aan zat even door te verbinden.

Krijg je BIOS-Beeps en draait de koeling, dan geheugen plaatsen, opnieuw proberen, dan HDD etc.

Krijg je direct al geen beeps, MOBO defect.

Greetz,

Harry.
 
oke nou zoiezo kan ik hem niet uitbouwen want het is een kliksysteem en er zit een zegel over het MB en de behuizing aan de binnen kant. hij geeft niks geen geluid om dat er geen stroom op staat want de fan draaid ook niet. terwijl er wel een lampje brand. aarrdig vaag dus. voeding deed het in andere pc wel dus kan het volgens mij ook niet zijn en ik heb geen atx 2.00 of hoger (voeding) meer liggen en uitbouwen kan eingellijk ff niet. en 2 pinnetjes van schakkelaar had ik al doorverbonden maar werkte ook niet.

conclusie die ik tot nu trek. schakelaar en voeding werken MB ziet wel een voeding maar geen schakkelaar. en over beeps de speaker zal ik maar zeggen zit niet op de standraard plaats het is een 2 pins aansluiting gelijk naast elkaar en zit terhoogte van de interne geluidkaart op het mb dus niet onder in bij al die aansluitingen is het opzich wel mogelijk er ergens ff 1 uittehalen. maar zou die piepen denk je? werkgeheugen en processor zitten goed ben ik niet aangeweest en 2 maanden geleden heeft hij lang gedraaid heeft toen 2 maanden niks staan doen en toen heeft dat mannetje hem gekregen.
 
Hoi !

Tja, je zult dus moeten uitsluiten dat het aan het geheugen of de graka ligt , een corrupte aansluiting, kortsluiting.....

Ik begrijp niet waarom je niet kunt uitbouwen; als er geen garantie meer op zit heeft zo'n zegel toch geen waarde meer ?

Als je niet aan het begin begint blijf je kl...ien !

Greetz,

Harry.
 
maar er zit nog wel garantie op.

der is niemand aan de hardware geweest is het dan mogelijk dat je opeens korstluiting heb?
 
maar daar zat niks geen zegel op of zo. en het gaat via het bedrijf van dat mannetje zijn vader dus HP doet daar niet zo moeilijk over. alleen zat er wel een breekbare stikker over het moederbord en de binnen kant van de behuizing. maar dat kantoor heeft hem al weer opgehaald dus ik kan zo ook niks ondernemen of de goude tip moet binnen komen dan ga ik er ff naar toe. maar ik denk dat het gewoon een defect moederbord is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan