PC gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonievb

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Goedenacht,

Een paar dagen geleden heb ik een zelfgebouwde computer van iemand overgekocht. Toen ik thuis na mijn weten alles had aangesloten en hem aanzette, gebeurde er niets. Ik heb de kast opengehaald en kwam erachter dat er een blauw kabeltje, die op het moederbord hoort te zitten, niet gevestigd was. Door een paar kabels die langs de blauwe kabel liepen ben ik erachter gekomen waar hij gevestigd zou moeten zijn. De kabels lopen naar een stukje hardware waar je een koptelefoon, usb etc. in kan doen. Dit stukje hardware zit vooraan de PC, een soort extra'tje.

Toen de blauwe kabel aangesloten was ging hij 'gelukkig' wel aan en startte hij prima op. Na er een dag plezier van te hebben gehad ging hij ineens weer niet aan, ik dacht dat het weer aan die blauwe kabel lag en sloot hem even opnieuw aan, vervolgens deed ik mijn PC weer aan en deed hij het weer gewoon. Naarmate ik mijn PC wat had ge-update en hem af en toe opnieuw op moest starten, kwam het vaker voor dat hij lastig aan ging. Ik heb de blauwe kabel toen af en toe wat anders geplaatst, aangezien er aan het einde van de kabel meer gaatjes zitten dan het aantal pinnetjes (4 stuks) op het moederbord, en soms hielp dit maar het probleem kwam steeds vaker voor. Soms ging hij wel aan maar viel hij ineens weer uit. Sinds gisteren kan ik concluderen dat het echt een probleem is, hij is bijna niet meer aan te krijgen. Ik heb daarom goed op internet gezocht wat het probleem kan zijn, en aardig wat dingen uitgeprobeerd...

- Voeding van andere PC erop aangesloten, maar hetzelfde probleem
Andere PC heeft sinds een paar maanden alleen wel een groot probleem. Als ik hem opstart geeft hij geen beeld meer en ook niet wanneer ik bepaalde hardware los koppel. Ik heb hem door 2 mensen na laten kijken en die zeggen dat het moederbord kapot is. Voeding en processor werken wel gewoon.
- PC aan proberen te krijgen zonder videokaart en daarna zonder geheugendimms, maar geen resultaat
- Andere videokaart erin gestopt, geen resultaat
- Alle kabels los gehaald en er opnieuw in gestopt, geen resultaat
- Bekeken of de bedrading naar de aan/uit knop goed aangesloten zit (op het moederbord en bij de aan/uit knop), geen resultaat

Na dit te hebben gedaan weet ik niet echt meer wat het wel kan zijn, alleen misschien die batterij op het moederbord nog..

(Misschien) nuttig om te weten:
- Lampje op het moederbord brand als ik de schakelaar aan de achterkant van de PC aanzet
- Processor draait soms heel even als ik de PC aanzet
- Naarmate ik de PC vaker aan deed werd het probleem erger, hij gaat nu eigenlijk helemaal niet meer aan
- Er zit geen koeler in de PC (wel de mogelijkheid om die erop te zetten)

Ik hoop dat iemand meer weet en mij wilt helpen! Ik waardeer dit enorm.

Mvg,
Antonie

Laatst bewerkt:
Er zit geen koeler in de PC (wel de mogelijkheid om die erop te zetten
Hoi,
er zit toch wel een koelblok op je processor met daar bovenop een draaiende fan???
Processor draait soms heel even als ik de PC aanzet
Je bedoelt de fan die op het koelblok zit (een processor draait niet).
De batterij op je mobo heeft alleen van doen met het bewaren van de biosinstellingen, je zou dan foutmeldingen moeten krijgen tijdens of na de boot.
2e hands kopen met dit soort zaken is meestal de ellende van anderen in huis halen.
Toen je hem kocht heb je 'm toch zeker laten demonstreren?
Mijn welgemeend advies, geef dat ding terug.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie.

Er zit inderdaad een draaiende fan op de processor, ik dacht dat dat ook bij de processor hoorde. Met een koeler bedoel ik die andere draaiende fan die vaak aan de achterkant van de PC zit.

Het ligt dus niet aan de batterij, dan weet ik dat.

Helaas heb ik hem niet laten demonstreren, wat natuurlijk wel slim was geweest. Het is een kennis van mijn familie waardoor ik hem wel vertrouw. Hij komt vandaag gelukkig langs om ernaar te kijken. Ik zit nu al wel te denken om hem terug te geven en mijn geld terug te krijgen, maar ik wacht nog even af of hij het probleem weet en het snel kan oplossen.

Heeft u geprobeerd de PC aan te zetten zonder geheugen? Als hij dan wel blijft draaien dan zit de geheugen niet goed.

Ja dat heb ik geprobeerd, helaas leverde dat geen resultaat op, de pc gaat niet aan..

Probleem is opgelost! :cool: Alle kabels had ik opnieuw aangesloten op het moederbord voor de zekerheid, maar de videokaart en netwerkkaart niet, en daar zat het probleem; de netwerkkaart zat er niet goed in.. :P

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken! :thumb:

Mvg,
Antonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan