PC gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timoow13

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hallo,

ik heb sinds gisteren een nieuwe videokaart gekocht en erin gezet. Ook heb ik een nieuwe voeding erin gedaan omdat dat noodzakelijk was voor de videokaart. Gisteren deed hij het perfect, geen problemen. Ik had de PC die nacht aan laten staan omdat ik iets aan het downloaden was dat nogal groot was. Toen ik vanochtend mijn twee beeldschermen aandeed, zag ik het boot scherm van Medion met daaronder "Press F8 for boot options" o.i.d. Dit zie ik normaal altijd als ik de PC aanzet, maar ik zag het nu gewoon terwijl ik dacht dat de PC nog aan stond. Hij kwam niet verder dan dat scherm (wie weet heeft hij de hele nacht zo aan gestaan) dus ik deed de PC uit. Ik wilde hem weer aanzetten maar hij deed nu helemaal niks meer. Geen geluid, geen scherm, geen licht. Ik deed de stekker eruit en wachtte 10 minuten om hem misschien af te laten koelen. Dit had helaas geen effect. Daarna had ik de PC opengemaakt en de CMOS leeggemaakt (door met een pincet die "jumper" te verplaatsen en weer terug te plaatsen). Dit had ook geen nut. Ik had daarna de videokaart, de harde schijven en de voeding eruit gehaald en daarna weer erin gedaan om te kijken of alles wel goed zat. Je raadt het al, nog steeds hetzelfde. Ik probeerde een paar keer de schakelaar aan en uit te zetten (als je hem uitdoet en dan weer aandoet zou de harde schijf moeten gaan draaien en zou de PC licht geven, maar dit gebeurde niet). Na een paar keer dat te hebben gedaan, zag ik tot mijn verbazing dat als ik de schakelaar aandeed er heel even, en dan bedoel ik ook echt heel even, licht ging branden. Ik heb geen idee wat nu het probleem is en mijn handen zijn geruïneerd omdat ik overal in mijn PC moest gaan graaien. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Bedankt voor het lezen,
Timo.

Probeer eens de oude videokaart met de oude voeding, oftewel de oude situatie.

Werkt dit niet: probeer dan eens zo kaal mogelijk te starten: enkel moederbord + processor (met koelblok natuurlijk), 1 geheugenmodule, voeding, onboard videokaart indien aanwezig (anders toch een losse videokaart), enkel toetsenbord en beeldscherm aansluiten qua randapparatuur en probeer dan in de BIOS te geraken. Doet dit het, dan kun je 1 voor 1 de overige onderdelen aansluiten en kan je uitsluiten welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb de oude videokaart en voeding er weer ingedaan, nu start hij wel normaal op. Wat moet ik doen om de nieuwe videokaart en voeding erin te krijgen? Ik wil hem namelijk wel gebruiken.

Mooi iig dat ok..
Nu wat K1pje voorstelt, 1 voor 1 terug. Eerst de videokaart en laat zoveel mogelijk anders spul eruit zodat je stroom genoeg hebt.
OK? Dan is die dus goed..
En nu ook nog de voeding?
Ok... dan is het vreemd en bouw je een voor een alles er weer in en tussendoor testen of het blijkt werken.
Stop het ergens dan kan de voeding het blijkbaar niet aan en dan dus die terug naar de leverancier, want ik neem aan dat je een model had gekozen die dat wel kon...

Ik heb eerst de oude voeding eruit gehaald en de nieuwe erin gedaan, en hij start nu al niet meer op. Het ligt dus aan de voeding, waarschijnlijk niet de videokaart. Ik heb de videokaart nog niet getest omdat deze de nieuwe voeding nodig heeft, anders krijg ik geen beeld omdat hij niet genoeg stroom krijgt (oude voeding heeft geen 6-pin draadje). Ik zal proberen om een nieuwe voeding te krijgen. Heel erg bedankt voor jullie hulp!

en welke voeding betreft het eigenlijk? (gewoon ter informatie)

De nieuwe/kapotte voeding is een HKC USP 3430. Ik weet niet wat de oude voeding is (hij was meegeleverd bij de PC). Mijn videokaart is een AMD Radeon HD 7790, misschien gaan de twee niet goed samen, haha.

Oei, HKC is geen goed merk qua voedingen. Ik adviseer je om voor je nieuwe voeding te kiezen voor een A-merk voeding. Merken zoals HKC gaan vaak kapot, leveren niet het vermogen wat ze opgeven, en wanneer ze kapot gaan nemen ze vaak ook nog eens andere onderdelen van je pc mee het graf in. Het is echt het minst verstandig om te bezuinigen op een voeding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan