pc gaat niet meer op stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje22

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo,

Sinds kort gaat mijn pc niet meer op stand-by. DIt deed hij eerste wel. Als ik op slaapstand klik dan gaat mijn scherm wel eerst zwart en daarna op screensaver maar mijn pc blijft gewoon aan.
Mijn besturingssysteem is windows vista home premium.
Ik had trouwens ook even gekeken bij apparaatbeheer en daar staat onder overige apparaten: SM-buscontroller, maar dit stond er ook al toen de slaapstand mode het gewoon nog deed, dus ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

M.v.g. Bart

dus als ik het goed begrijp, staat de functie: Hibernate uit en moet ik dat weer aan zetten. Maar dat kan tog niet opeens uitgaan? maar als ik dit dus weer wil aan zetten moet ik ergens 'powercfg -h on' tikken, maar waar?

alvast bedankt.

Hoi
Bij het missen van een driver wilt/gaat een pc ook niet in standby.

Nu zeg je zelf in apparaatbeheer mis je de smbuscontroller.Probeer die eerst eens te instaleren.
Dat gaat naar mijn weten via de chipset.

kijk ook eens in energiebeheer...

Ik heb niet zo heel erg veel verstand van computers, dus ik zou niet weten waar ik de driver voor die sm buscontroller kan vinden, ik weet niet eens wat het is...:o
ik heb bij energie beheer gekeken, maar de knoppen staan gewoon goed.

alvast bedankt

srry dat ik zo laat reageer, maar ons internet heeft het meer dan een week niet gedaan:(
mijn moederbord is asus p5k. hopenlijk kan iemand me verder helpen

Chipset downloaden: http://nl.asus.com -- download -- product: motherboard -- Series Socket775 - P5K -- Kies je besturingssysteem -- Klik op chipset -- Kies daar de laatste volledige update (vaak 20mb of groter).

installeer die, dat zou het uitroeptekentje bij sm-buscontroller moeten verhelpen.

ik heb hem gedownload en de busconrtoller is weg maar mijn pc wil nog steeds niet op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan