PC gaat niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Mijn PC wil niet uit.
Windows sluit wel af maar verder gaat hij niet.
Nu denk ik dat het aan de drivers van de videokaart ligt. Als ik namelijk de drivers deinstalleer en zonder deze drivers draai dan gaat de pc wel uit.
Ik heb zowel 'oude' drivers geprobeerd alswel de nieuwste.

Maar zo gauw ik deze drivers installeer dan is het weer hetzelfde liedje.

Help??

Voor systeem specs zie: mijn systeem

Hoi,

Ik zit zomaar even mee te denken heb je nog en herstelpunt voor dit begon zet hem daar dan eens naar terug

Nee, helaas. Dit is al sinds het begin.

Heb de drivers ook al eens in veilige modus gedeinstalleerd. Wou ze toen ook in veilige modus installeren maar dat gaat helaas niet. Tenminste niet via de catalyst software.

Edit: Heb net ook de betadrivers geprobeerd maar die installeren helemaal niet.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zal je ook wel geprobeerd hebben de videokaart in andere pc geprobeerd zelfde probleem?

Ik heb geen pc meer waar 2 videokaarten inpassen. In de andere pc's die hier nog staan passen ze zowiezo niet. Die kasten zijn te klein. (Ook niet met de kast open)

Nog een aanvulling:

Dit is begonnen nadat ik een ander mobo geplaatst heb.
En daarna is er een compleet nieuwe installatie opgegaan incl. alle mobo drivers.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Had even niet gezien dat je er twee hebt wederom denk maar even mee hoor want het is vreemd al eens 1 voor 1 geprobeerd?

Ja ook al.

Het maakt helemaal geen verschil. Wat ik ook probeer.
Ik ga nu eens kijken of er een bios update is. Hoewel ik niet denk dat het daar in zit. En ik ben ook niet zo'n voorstander van het bios flashen.

Hoi,

Nee ik ook niet maar het is zo vreemd probleem dat misschien toch wel een optie is.

Woonde we maar wat dichterbij hier nog wel en aantal pc's om te proberen. maar hoe oud is alles zo te zien niet echt oud zou contact met de winkel nog een optie kunnen zijn?

Nee, idd oud is het niet. Hoewel, nu toch alweer een jaar bijna. Maar dan moet ik de pc weer wegbrengen en daar heb ik geen zin in.
Heb al een garantie probleem gehad met het mobo. Had hiervoor een ander mobo en die was in de war met zijn geluidschip.
Heb even daarvoor een tweede videokaart gekocht en ff daarna dus een nieuw mobo.

Misschien klinkt het raar, maar het zou ook een probleem in het moederbord of de voeding kunnen zijn.

Ja tuurlijk. Het tweede mobo ook kapot? Dat zal toch niet denk ik( hoop ik). Zonder de videodrivers doet hij het namelijk prima. De voeding heb ik nooit een probleem mee gehad. Heb ook geen andere om ff te proberen. TEnminste niet 1 die de pc aankan.

Van de week zdt ik er windows 8 op. Misschien dat het dan over is.

Wordt vervolgd.

Nou windows 8 pro staat er op.

Probleem verdwenen.

Het was dus gelukkig iets met de software en geen hardware probleem.

Thnx allebei.

Gelukkig dat het is opgelost :thumb:.

Groetjes, WDHBGS

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan