PC gaat uit bij opstarten van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennet

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
Als ik de PC opstart dan gaat hij bij het opstartscherm van Windows (blauw scherm met welkom) spontaan weer uit. Na ongeveer 5 a 6 keer aan zetten/opstarten doet hij het weer. Ook doet hij wel eens automatisch opstaren en na 5,6 of 7 keer dit te herhalen start hij toch weer normaal op. De PC draait daarna wel gewoon goed. Heeft iemand enig idee? Alvast hartelijk bedankt voor de reactie. :thumb:

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Helaas, ik heb gedaan wat je geadviseerd hebt maar geen resultaat.
Windows is opnieuw geinstalleerd,bios upgrade gedaan en tuneup utilities er doorheen gehaald en alle bekabeling losgehaald.
De PC startte na +/- 10 keer weer op, de eerste keer ging hij door tot het buroblad en kreeg toen een foutmelding die ik niet kon lezen zo snel ging hij weer uit. De andere 9 keer ging hij tot welkomsscherm van XP en daarna meteen weer uit.Maar dan ook echt helemaal uit.Als ik een programma installeer waar ik de PC opnieuw voor op moet starten dan doet hij het wel. Heb je nog enige suggesties?

Heb ja na dat je opnieuw XP er op gezet hebt ook weer die Tip gedaan?
Denk niet

Yep!
Staat nog steeds zo, heb ik gecontroleerd en geeft geen blauw scherm met eventuele fouten.

Laatst bewerkt:
En de Foutmelding is???

Gewoon weer 5 of 6 keer opstarten kan ook

Laatst bewerkt:
Ik ga naar bed, ik was al ziek maar word nog zieker van de PC.
Ik hoop dat ik nog wat tips van je binnenkrijg, hiervoor alvast alle dank.
MB

geheugen

misschien geheugen defect de verschijnselen komen mij bekent voor gewoon even geheugen als je er meerdere in hebt zitten een voor een testen

pc gaat uit

ik heb dit ook gehad.
bij mij was het een kapote voeding.
sterkte er mee.

Hallo

"de p.c." heeft als o.s. X.P. , zo ver is het duidelijk.

Indien dit een systeem betreft met een a.m.d. c.p.u. , zou ik persoonlijk toch eens de voeding vervangen .

B.i.o.s flash gebeurt met de korreke versie ??? (reden ???)

Motherboard type ??

Ouderdom systeem ??

Peter

VDK_P zei:
Hallo

"de p.c." heeft als o.s. X.P. , zo ver is het duidelijk.

Indien dit een systeem betreft met een a.m.d. c.p.u. , zou ik persoonlijk toch eens de voeding vervangen .

B.i.o.s flash gebeurt met de korreke versie ??? (reden ???)

Motherboard type ??

Ouderdom systeem ??

Peter

P4 2,8ghz
Korrekte versie van bios.
Epox motherboard
2003

Heren en /of dames,
Bedankt voor de info die jullie mij toesturen.
Als toevoeging voor mijn probleem het volgende, zolang de PC opgestart is draait hij prima en kan ik hem ook weer oopnieuw opstarten als ik bv. een upgrade van XP heb binnengehaald.
Het probleem is echter als de PC eenmaal helemaal uit is, dat hij dus niet meer direct opstart maar pas na een keer of tien. Ik krijg daarbij dus geen foutmeldingen.
Misschien hebben jullie hier nog wat aan?
bvd MB.

Hallo

Blijf bij mijn eerste "gok" hoor ....... vervang eens de voeding d.m.v. eens ander exemplaar.

Desnoods eentje "lenen" van een kennis , of indien niet mogelijk in een p.c. winkel , zo veel kosten die niet , en je kunt ook nog altijd afspreken indien het deze niet was .....

Peter

Geachte heren / dames,
Ondertussen heb ik de voeding vervangen, het geheugen getest en helaas geen resultaat!
Ik kreeg wel nadat ik de nieuwe voeding gemonteerd had een snelle melding "onherstelbare systeemfout". Dat is het enige dat ik zo snel kon lezen waarna de PC weer uit ging. Na meerdere malen opstarten draait de PC weer. Nu woon ik ter hoogte van de Waterweg bij Hoek van Holland en denk er sterk aan om hem daar maar in te donderen of is er nog iemand die een oplossing heeft?
Gr. en dank MB:mad:

pc gaat uit

mischien andere hartwere waar wat aan stuk is .
anders c.schijf vormateren en alles er weer op zeten.
vraag ook eens bij de pc zaak waar de voeding weg komt om atvies.
in de vaard gooien beter van niet.

Als ik het zo lees zou er iets los kunnen zitten wat je nog niet hebt gecontroleerd? Want uit je verhaal maak ik op dat als ie eenmaal warm is dat die wel normaal opstart maar koud niet. Door het temperatuur verschil zetten onderdelen uit wat net het verschil tussen wel en geen contact kan betekenen.

Het is maar een suggestie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan