pc gaat uit na 10 seconden

• Onderwerp starter Onderwerp starter mjs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Hallo,

Ik heb gisteren mijn pc van binnen eens een goede schoonmaak gegeven. Het koelblok zat helemaal vol (aangeplakt) stof, zo ook andere onderdelen zoals de fan op koelblok en pci kaarten. Na alles uit elkaar gehaald te hebben en gereinigd, weer alles ge monteerd zoals het zat. Nu komt probleem:

Bij starten komt de pc niet door de POST heen, en schakeld zich vanzelf uit na een seconde of 10. Ik kan niet meer in de bios komen en krijg ook geen beeld.

Systeem P4 socket478. Mobo asus p4u800-x

Misschien heeft iemand dit eerder bij de hand gehad. Ik weet nu even niet wat ik moet doen.

vr gr mjs

Pc te heet?
Heb je bij de schoonmaakbeurt ook het koelblok eraf gehaald,tussen het koelblok en processor moet wel koelpasta aanwezig zijn..

Hey Maikel9,

Ja koelblok is er wel af geweest. Maar zit naar mijn idee genoeg koelpasta tussen. Wat ik vergeten ben in mn eerste verhaaltje is: dat bij monteren van koelblok/fan, de beugel die er over heen gaat 1 haakje afgeboken is. Kan nergens los zon beugel krijgen.

Grote kans dat geleiding van de warmte nu niet goed af kan voeren doordat ie geen goed contact meer maakt,ook koelpasta iig opnieuw ertussen doen in mijn ogen.

hey, ok, zal k ff koelpasta halen en netjes aanbrengen. Kan het verder geen kwaad dat dat haakje afgebroken is. ik bedoel dat ie niet overal goed aan gedrukt wordt?

Ja dat maakt zeker uit,hij moet zo vlak mogelijk op de processor zitten,sommige mensen polijsten de platte zijden zo vlak mogelijk om de processor een paar graden kouder te krijgen.
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/#Art4

Laatst bewerkt:
ok dan, morgen ga k naar iemand toe die nog een kompleet koelblok heeft liggen, kan ie er misschien ook weer wat verse koelpasta tussen doen:confused::D.
je hoort wel hoe t afgelopen is.

maar thnx alvast voor de info.

Goedemorgen,

Denk niet dat dit het snelle afslaan veroorzaakt, is niet goed natuurlijk maar de processor kan nog niet warm zijn je komt nog niet eens door de bios dus lijkt mij er iets anders niet goed te zitten.

Laatst bewerkt:
Voor €15,- heb je al een goede nieuwe koeler (de Cooler Master Hyper TX 3)

Oude koelpasta wel even goed verwijderen voordat je er nieuwe op smeert, anders krijg je alsnog een slechte aansluiting.

Hoi,

10 seconden weer uit denk dus van niet maar kan het mis hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan