PC gaat uit op verschillende momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rincoo4

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
Hoi,

Heb een PC samengesteld van verschillende gebruikte onderdelen.
Voeding: ATX 250W, Moederbord: ASUS TUSL2-C, CPU: Celeron 433 MHZ, RAM: Pc 100 1x64, 1x32 en 1x16Mb, Video: 3DFX Voodoo 16 Mb, HDD 6 Gb.
Windows geinstalleerd en diverse software. Heeft een aantal uren probleemloos gedraaid.
Hij gaat nu op willekeurige tijden uit. Vaak al bij het opstarten. Daarna kan ik hem niet meer starten met de aan/uitknop. Stekker eruit en erin. Hij start dan direct op zonder de aan/uit knop te gebruiken. Controle van de CPU temp (als dit al mogelijk is) ca. 41 gr celsius.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Dit lijkt me een duidelijk geheugen probleem.

Start de PC eens op met 1 strip van 64MB

Heb alleen de 64 Mb module laten staan en gestart. Dit lukte niet. Module stond op bank 3 en heb hem verplaatst naar bank 1. Toen lukte het wel. Voorlopig draait de PC.
1. Hoe kan ik het beste het geheugen nu uitbreiden?
2. Hoe kan het dat de pc direct wil opstarten als ik de voeding inschakel? Ik heb de power sw stekker op de goede plaats aangesloten volgens de handleiding van het moederbord. Als de pc netjes wordt afgesloten werkt de aan/uitknop wel naar behoren.
3. Overclocking. Heeft dit zin en waar vind ik een uitgebreide nederlandstalige handleiding?

meest waarschijnlijke is dat één van de geheugenbanken stuk is.
Kun je niet uittesten met een andere bank ?

Bijna alles uitgewisseld en nog steeds hetzelfde probleem.
Het enige dat ik me nog kan bedenken is de voeding.
Ik ga op zoek naar een andere voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan