PC gaat uit tijdens stress test

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een Acer Z5610 all-in-one multipc. Hierbij heb ik lastdatdeze regelmatig spontaan uitvalt wat volgens mij met de warmte te maken heeft.
Dus ik heb een stress test gedownload en speedfan.

Als ik de test draai zie ik in speedfan na plm. 3 minuten de cpu temp van iedere core naar de 100 graden gaan.
Als de eerste core de 100 graden heeft bereikt gaat de fan in de pc uit.
Ik zie dan in speedfan achter de eerste core die de 100 graden had bereikt een blauw pijltje naar beneden gericht en daarachter dan -18 graden:shocked:

Als alle core`s de 100 graden bereikt hebben na plm 5 a 6 minuten slaat de pc uit.

Iemand een idee wat hieraan te doen is of een tip?
De garantie is in ieder geval natuurlijk verlopen en zo`n all-in-one maak je ook niet zomaar open om een ander fan erin te zetten denk ik.:mad:

Lijkt erop dat je Koelblok geen goed contact maakt met je processor, kan zijn dat 1 van de borging los is/staat.
Of misschien is koelblok zo vol met stof dat deze de warmte niet kwijt kan, dan is het kwestie van schoonmaken

Het vervelende is dat ik niet weet hoe dat ding open moet.
Ik heb wel wat schroefjes los gehad maar ik vermoed dat één en ander geklikt zit en ik wil de boel niet stuk maken.

Een beschrijving hoe het ding te openen kan ik niet vinden op het net.:(

Ik heb ook een computer van een paar jaar oud die een paar maanden geleden ook spontaan uitviel. Toen ik hem openmaakte lagen er complete stoftapijten binnen over alles heen. Heb hem toen heel zorgvuldig schoongemaakt en sindsdien doet hij het gewoon goed. Als je computer steeds vaker hardere geluiden gaat maken van de ventilator dan kan dat heel goed het geval zijn want dat deed de mijne ook

Hallo Vrouw,

Hier dezelfde problemen met de Z5610
De pc is uit elkaar geweest schoongemaakt.
Ook nog twee keer ter reparatie aangeboden en als goed terug gehad.
Harde schijf is vervangen en vandaag de bios update uitgevoerd naar P01 A4 had de P01 A3
Ben er nu al achter dat het niks geholpen heeft hij is al weer een keer uitgevallen.

Vandaag ook contact gehad met ACER die kent het probleem niet heb ze geadviseerd Google eens te raadplegen het staat er vol met de klacht.
Weet het ondertussen niet meer.
Dus als je of iemand anders de oplossing weet hoor ik en vele anderen het graag.

PS: heb de servicemanual (pdf 6,63Mb) die kan ik je wel toesturen of hier plaatsen als dat mag.

Ik heb hem inmiddels ook helemaal open gehad en alles inwendig schoongemaakt volgens een filmpje dat ik op youTube had gevonden.
kan je nagaan als er al een filmpje van is hoe eea te verhelpen, zegt toch al wat.

Er zat inderdaad veel stof in en heb het schoongemaakt en overal nieuwe koelpasta onder gedaan.
Het is inmiddels 2 weken goed gegaan maar sinds deze week alweer 2x uitgevallen.

als je nog garantie hebt maak daar eerst gebruik van
zo niet dan lijkt het me slim om het koel blok opnieuw te plaatsen het kan soms zijn dat deze niet goed gemonteerd is
zorg ervoor dat je ook nieuwe thermal paste tussen de koelblok en de processor doet (1 druppeltje is genoeg)
als je dit zelf niet kan of wil doen dan zul je even langs de pc boer moeten

Acer staat bekend om overhittings problemen
en als ik zo naar je computer kijk dan durf ik ook te wedden dat de airflow in zo'n Monitor behuizing zeer slecht is

Laatst bewerkt:
Ben nu weer aan het twijfelen of het inderdaad wel de temperatuur is.
Vanmorgen net opgestart en Speedfan geinstalleerd om te monitoren bij het opstarten van outlook ging hij weer uit.
De temperaturen cpu schommelen tussen de 49 en max 58 graden hoger heb ik hem nog niet gehad.

Misschien toch iets met de software.
Het is inderdaad wel zo als ik iets opstart gaat hij soms uit en dat kan tien keer per dag zijn of soms maar een keer en maakt niet uit wat ik opstart.

Voordat ik hem openmaakte om stof te verwijderen en nieuwe koelpasta te plaatsen had ik met speedfan temperaturen over de 90 graden.
Daarna was het dus over en liep het als een zonnetje. Echter sinds deze week valt ie ook weer steeds uit. Ik dacht dus ook dat de temperatuur het probleem was en daar leek het ook op.

Maar nu sta ik ook voor raadsels. het is niet mijn eigen pc maar van een kennis waarbij er geen garantie meer opzit.

dit klinkt tog als een design fout in de pc zelf heeft acer vaker
heb je dit probleem ook als je de kast open laat en dan de pc aan zet?

Nou vandaag maar de pc losgehad schoongemaakt was nog schoon.
Beide koperen koelers er af gehaald.
Zowel de koelers als de processors schoongemaakt en voor zien van een drup koelpasta.
Nog een ander temperatuur monitor geinstaleerd vertrouwde de lage waarden niet van speedfan.
Nu draait "Real Temp" deze geeft dezelfde waarden.
Bij 100% cpu load een temperatuur van 68gr dit is toch zeer netjes.....of niet goed??

Heb het met de kast los (kapen eraf) geprobeerd en had nog een doos over het rooster geplakt met een 2.5inch ventilator op volle kracht die de gehele kast afzuigt dit gaf geen veranderingen in temperatuur.

Zet de temperatuur nu even opzij en ga me op de software focussen vermoed toch dat het hier in zit.
Had het volgende nog gevonden wat ik wil gaan proberen misschien dat hier wat uit komt.
http://www.sevenforums.com/tutorials/101379-driver-verifier-enable-disable.html

68 graden blijft tog zeer warm voor een cpu dit wil je rond de 60C houden op full load

ik weet niet of je ruimte hebt om een aftermarket koeler te installeren maar als dat kan raad ik je dat zeker aan om te doen
als er plek is probeer deze dan klikerdeklik
ik zie nu dat dit eigenlijk een recht op staande laptop is de koelers die mee zijn geleverd zijn eigenlijk voor laptops bedoeld dus zullen altijd ondermaats werken

opzig zou je de scythe shuriken wel kunnen plaatsen maar dan zul je eerst een Case mod moeten uitvoeren

Laatst bewerkt:
Toch zou hij het gewoon moeten doen heeft anderhalf jaar probleemloos gedraaid was er zeer tevreden over.
Gebruik hem voor mijn bedrijf hij staat van 8 tot 18:00 zeker aan meestal de hele avond erbij.
Ook in de zomer als het heet is geen problemen gehad.

Verdenk toch de software in combinatie met updates als je de klachten ziet is het bij iedereen eigenlijk in 2011 begonnen.
Daarvoor zijn er geen klachten bij dit model.

@Bierent,

Het is niet toegestaan om in te breken in een ander zijn topic en zie dat je hier al een vraag stelt dus ga daar ook verder ook verder

Vanochtend wou de Z5610 niet opstarten na gisteren weer een paar keer te zijn uitgevallen.
Gelukkig had ik gisteren een back-up gemaakt van wat ik niet kwijt wou had al zo'n voorgevoel.
Dus een herstel uitgevoerd.
Helaas een foutmelding bij het opstarten na herstel.
Herstel nog twee keer uitgevoerd.

En zie daar een oplossing de Acer Z5610 ligt in de tuin naast de kliko en er staat nu een iMac op het buro te glimmen.
Als ik al de uren moet gaan berekenen die ik niet aan het werk was maar achter de Acer heb gezeten om hem weer aan de gang te helpen hadden er wel twee iMac's kunnen staan.

Mijn problemen zijn hopelijk nu opgelost de gene die gereageerd hebben bedankt voor het meedenken en Vrouw succes nog met de pc.
Groeten Glenn.

Graag oude topics met rust laten, deze zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan