PC gaat uit zichzelf aan vanuit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Sinds kort een curieus probleem: wanneer mijn Win7 PC in de slaapstand staat, gaat hij om de paar minuten vanzelf aan. De ventilator begint te draaien, de aan/uit knop gaat van knipperstand naar volledig branden, je hoort het typische opstartgeluid (DVD-speler denk ik), maar ik krijg geen beeld te zien; de monitor blijft wel in de slaapstand. Na zo'n 15-30 sec houdt alles weer op, ventilator stopt, aan/uit knop gaat weer knipperen. Een of twee minuten later weer hetzelfde...

Enig idee wat dat kan veroorzaken?

Trillingen op je bureau? geluidstrillingen. Te hard geluid.

Dit heb ik zelf ook je moet de laptop in sluimerstand zetten dan heeft het wel zin.

Nee, geen trillingen of geluid. Het is ook geen laptop maar een desktop. Sluimerstand heb ik niet beschikbaar, alleen slaapstand.

Is het een hp computer?:p
En als dat zo is. Hoevaak knippert het lampje?
En maakt de computer veel lawaai als die dat doet (net een vliegtuig)?

Mvg,
Rik

Nee, het is een Medion van de Paradigit. In slaapstand knippert het lampje rustig, als ik moet schatten zo'n eens per 2 sec. De computer maakt wel wat lawaai, maar dat is hetzelfde geluid als dat hij gewoon aanstaat. Je hoort de ventilator draaien, zoals altijd.

Kijk eens in "apparaatbeheer" bij muizen, netwerk adapters en toetsenborden.
Daar kun je door open klikken, rechter muis klik, eigenschappen via energie beheer aangeven wat de computer uit de slaapstand mag halen.

Ik heb de indruk dat bij netwerk adapter staat "dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen"

Probeer maar eens...

Een goede poging Carl, maar helaas heeft het niet gewerkt. Er was 1 adapter die inderdaad aangevinkt stond wat uit slaapstand halen betreft, maar na het vinkje uitgezet te hebben en zelfs de hele adapter uitgeschakeld te hebben in het apparaatbeheer, gebeurt het nog steeds.

Ik bedacht mij dat dit euvel zo ongeveer is begonnen toen ik er een nieuwe SSD ingezet heb. De standaard SSD van 64GB heb ik (door Paradigit laten) vervangen door een van 120GB. Zou het daar wellicht mee te maken kunnen hebben?

Ook had ik rond die tijd problemen met de on board WiFi adapter. Ik had op de laptop naast de desktop wel internet, maar op de desktop knipperde de verbinding. Toen heb ik een USB adapter gekocht en de oude adapter uitgeschakeld in het netwerkbeheer. Nu heb ik alle aanwezige WiFi adapters, in het apparaatbeheer uitgeschakeld, behalve natuurlijk de nieuwe USB adapter, dus dat kan het niet meer zijn. Ook staat het vinkje bij de USB adapter nu uit.

Vreemd is ook dat de PC blijkbaar uit slaapstand komt tot aan het windows login-scherm, maar het beeldscherm blijft donker, totdat je de muis beweegt.

Nou, ik heb het gevonden. Je hebt me aan het denken gezet Carl: het was inderdaad de nieuwe SSD, en dan specifiek Samsung Magician, de software van Samsung waarmee je je SSD kan optimaliseren. Eenmaal uitgeschakeld (dus niet meer mee opstarten) blijft hij netjes in slaapstand. Dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan