PC gaat vaak pas na 15 pogingen aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Hallo allemaal, allereerst nog iedereen de beste wensen !:thumb:

Wat is het probleem?

Als we de PC (medion) aan willen zetten met de aan/uit knop, hoor je hem werken, maar na een seconde of 4 stopt hij weer.....
Als je dan opnieuw de aan/uit knop inschakelt doet hij niets meer:confused:
Ik ben erachter gekomen dat je dan eerst de stekkers eruit moet halen, en er weer in moet plaatsen, waarna je hem weer aan kunt zetten. Alleen moet je dit smorgens wel een keer of 15 herhalen voordat hij het pas definitief doet ?!?!?!?

Heeft het iets met ontladen te maken ofzo?

Wie kan me iets meer vertellen ??

Ik zou maar eens een andere voeding proberen!

Ik ben echt niet technisch, maar wat bedoel je met voeding. Ik heb de stekker van de PC al een keer rechtstreeks in het stopcontact gedaan, omdat ik dacht dat het aan de tafelcontactdoos lag. Maar dat maakt niet uit.
Als het aan de voeding zou liggen, hoe komt het dan dat hij na eenmaal starten het constant blijft doen? Zojuist ging hij automatisch opnieuw opstarten (windows) en deed hij het ook gewoon....

2 weken geleden roken we wel een brandlucht, maar dat ik nu de laatste tijd weg. Misschien zit daar ergens de oorzaak?

Een slechte/zwakke/brakke voeding in de pc veroorzaakt dit soort problemen, de voeding geeft soms nog wel genoeg stroom om b.v. een fan te laten draaien of ledje te laten branden, maar is niet meer krachtig genoeg om alle hardware componenten op te starten.

De brandlucht die je nu meldt bevestigt dat alleen maar....

Een slechte/zwakke/brakke voeding in de pc veroorzaakt dit soort problemen, de voeding geeft soms nog wel genoeg stroom om b.v. een fan te laten draaien of ledje te laten branden, maar is niet meer krachtig genoeg om alle hardware componenten op te starten.

De brandlucht die je nu meldt bevestigt dat alleen maar....

Tja, en dan komt nu de hamvraag: wat zou een voeding ongeveer kosten???

Een goed voeding vanaf ca. 50,- euro, maar ligt eraan wat je nodig hebt, dus elke hardware er in je pc zit

Een goed voeding vanaf ca. 50,- euro, maar ligt eraan wat je nodig hebt, dus elke hardware er in je pc zit

mrmusic bedankt voor je zeer snelle antwoord. IK zal de keuze moeten maken, nieuwe pc of een reparatie. Ben in ieder geval al een heel eind op weg geholpen, alvast veel dank hiervoor. Ik ga me nu even oriënteren op de prijs van een nieuwe voeding.

Groetjes.

Koop wel een A-merk en geen bagger als Trust, Sweex, X-Geat en Q-tec

Goedkoop is echt duurkoop bij voedingen!

Toch nog even een vraag: hoe kan het dan eigenlijk dat als hij eenmaal draait, dat hij dan niet meer uitvalt? In principe zou ik hem nu dag en nacht aan kunnen laten, maar dat heb ik nooit eerder gedaan.

Hij werkt (als hij werkt) verder PRIMA !!

Om de klantenservice van medion bellen, die schijnt nogal goed te zijn....

Toch is dit een goed advies, al ligt het wel aan de leeftijd van de pc.
Is de pc 5 jaar oud dan heeft het weinig zin om medion te bellen.
Maar als de pc vrij nieuw is, dan zal de klantenservice van Medion je waarschijnlijk heel goed helpen. De service schijnt inderdaad goed te zijn.
(het kan ervoor zorgen dat zij met een nieuwe voeding komen, ipv dat jij die moet kopen)

Toch nog even een vraag: hoe kan het dan eigenlijk dat als hij eenmaal draait, dat hij dan niet meer uitvalt? In principe zou ik hem nu dag en nacht aan kunnen laten, maar dat heb ik nooit eerder gedaan.

Hij werkt (als hij werkt) verder PRIMA !!
Technisch gezien weet ik het ook niet precies, maar het klinkt als een koude start probleem. Als de voeding eenmaal warm is, dan draait ie goed.
Volgens mij (ik word wel op de vingers getikt als ik echt onzin verkondig) is het een gaar condensatortje in de voeding.
Als je nu een paar weken op vakantie gaat, dan heb je kans dat ie helemaal niet aan gaat. (komt vaak voor)

Laatst bewerkt:
vandaag kwamen er vonken uit de pc, dus snel uitgezet. Nu dus snel naar de reparateur. Die gaf al aan dat een nieuwe voeding 15 a 150 euro zl kosten, dit is bekend na controle a 15 euro......

vandaag kwamen er vonken uit de pc, dus snel uitgezet. Nu dus snel naar de reparateur. Die gaf al aan dat een nieuwe voeding 15 a 150 euro zl kosten, dit is bekend na controle a 15 euro......

Jep. Qua prijs klopt dat aardig.
Een slechte goedkope voeding kost 15 euro.
Een heel goede en veel te zware voeding 150 euro.
Maar voor 40-45 euro heb je wel een nieuwe voeding hoor.

(en die voeding had je dus vorige week al moeten vervangen)

als ik het goed lees ligt het aan de voeding
wat marsmannetje zei een goede voeding ligt tussen 40 en 50
euro aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan