Pc gaat vanzelf aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Goedemorgen,

Vannacht is de uit zichzelf 3x aangegaan. Dit was denk ik om 2 uurtjes. De laatste keer dat ik het uit heb gedaan, heb ik de pc volledig uit gezet.

De pc werkt gewoon naar behoren en verder heb ik de afgelopen dagen niets erop geinstalleerd.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Hmm spoken.:D

Onzin natuurlijk.
De oorzaak ligt mogelijk in het Bios
Daar kan Wake op Lan (WOL) aan staan. Dit moet dan uitgezet.

Een andere mogelijkheid is dat sommige bios een wekkerfunctie hebben, maar dat zou dan bewust aangezet moeten zijn.

Het bios vindt je door bij het opstarten op del, f1 of een andere toets te drukken, meestal zie jde juiste toest bij opstarten in beeld.
verander dan alleen deze opties en sluit af met save changes.

Mvg Leo

Nou, dat zou ik bijna wel denken. Ik vond het zo vreemd dat het aan ging.

Ik heb geen wekkerfunctie aangezet. Als ik thuis ben, zal ik eens in de bios kijken. Waar ergens kan ik de WOL zien?

Bedankt!

Bedenk me net dat je dit ook via apparaat beheer kunt doen.
Rechtsklikken op deze computer > eigenschappen > Apparaatbeheer
Netwerkadapters > de geinstalleerde netwerkadapter (bv realtek) >
Rechtsklikken > eigenschappen > Geavanceerd en dan Wake On Lan uitschakelen (even doorscrollen).
Hopelijk is het probleem zo opgelost.

Mvg Leo

Dat ziet er gemakkelijker uit, dank je. Ik zal het later proberen.

Geef zoveel mogelijk relevante info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je pc e/o laptop enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Bedankt, leofact, WOL was ingeschakeld. Weer wat bijgeleerd!! We waren weg en de pc was weer uit zichzelf aangegaan.

Dank je!

Graag gedaan vanzelfsprekend,
Maar eerst even afwachten of de pc werkelijk uit blijft.
En ook ben ik benieuwd naar de reden waarom de pc nu wel aan gaat terwijl WOL w.s. altijd al aan heeft gestaan.
Buiten het aangaan nog iets bijzonders opgevallen de laatste tijd?

Mvg Leo

Vannacht gewoon kunnen slapen, hij is niet aangegaan. Ik heb verder niets bijzonders gedaan de afgelopen dagen. Beetje surfen, gamen enzo. Eigenlijk de dingen die ik altijd al doe

Nou, ik hoor net van mijn vriend dat de pc toch weer aangegaan is. Ik heb zelf niets gehoord.

Helaas heeft het dus niet geholpen.

Dan toch even in de BIOS kijken en daar ook WOL uitzetten.

Nog geen succes?
Dan graag de vragen van Mik Zjegger beantwoorden.
En daar bij de vraag of er iets in het netwerk is veranderd, b.v een nieuwe router, provider oid.

Ik ben eigenlijk vergeten om in de bios te kijken. Gister heb ik windows xp er maar opnieuw opgezet. Zo wist ik bijna 100% zeker dat de pc niet meer uit zichzelf aan zou gaan.

Hier ben ik weer. Na de installatie van XP, gaat de pc alsnog uit zichzelf aan. Ik heb dus geen idee waar ik de WOL kan uitzetten in de bios. Ik had wel iets gevonden, onboard LAN, die had ik uitgezet, maar toen ik had ik geen internet meer.

Wat kan ik nog doen?

Pc is van januari 2011
moederbord: asrock 770 Extreme3
videokaart: Radeon HD 6800 Series

Niets bijzonders gedaan, het is er spontaan

Heb je ondertussen wel al in de BIOS gekeken? Want windows opnieuw installeren heeft geen effect op de BIOS...

Dat staat ook in mijn post: wel gekeken, maar niet kunnen vinden.

Ik wist niet dat het geen effect zou hebben

Windows kan de pc niet worden aangezet, dat moet vanuit het BIOS geregeld.
Daar kom je door op F2 of DEL te drukken bij het opstarten.
Een WOL heb ik niet kunnen vinden, maar wel het volgende:
Ga vervolgens naar de TAB advanced en naar ACPI configuration
Zet vervolgens alles van Ring in tot RTC alarm power on op disabled.
Hopelijk ben je zo van het probleem af.
Druk escape en ga naar exit en kies voor save changes en exit
Link voor de handleidingg

Dank je, dat wilde ik dus weten. Ik heb me gister rot gezocht maar ik zag niets in de trant van WOL. Op de site van asrock stond er iets anders, onder tabje power kon je het vinden. Ik kon die hele tab in de bios niet vinden. Ik dacht dat het aan mij lag.

Ik ga het later even proberen!

De tab power zie ik ook niet.
Wel de tab Boot, daar kun je voor de zekerheid nog even kijken of boot from onboard lan uitstaat. Dat is op zich iets anders dan wake up, maar het kan geen kwaad deze ook uit te zetten.

Mvg Leo

Hoi,
misschien een beetje vreemde vraag, maar je hebt toevallig geen kat in huis die 's nachts over het toetsenbord loopt? In je Bios is n.l. een optie om je systeem te starten als je hem in "power soft off mode" hebt uitgezet.
The power problem I've fixed with this option in Windows 7.
"control panel> power options> change plan settings> change advanced power settings> sleep> allow wake timers & disable".
Thought I'd post up the solution in case somebody else stumbles on this post with the same problem I had.
Van het www geplukt met hetzelfde probleem, maar jij hebt Windows XP toch? Heb je een laptop of een desktop? Geef het merk en type van je laptop en/o desktop op.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Het zat inderdaad onder het tabje advanced. Ik heb zowel de ring in optie als RCT uitgezet. Pc is niet meer aangegaan! Bedankt leofact!

De optie onboard lan had ik al uit geprobeerd, zie eerder post. Dat is niet de juiste optie, ik had toen geen internet meer.

Mik Zjegger, nog bedankt voor je post!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan