pc gaat wel aan maar meer ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Hallo,

Ik heb dit bericht al eens eerder geplaatst maar heb nu weer zoiets.

Als ik mijn pc aanzet hoor ik alleen de cooler draaien en dat zie ik ook want ik heb de kast open. Dat duurt 3 seconden en dan gaat ie weer uit, meer niet. Nee krijg geen beeld echt helemaal niets. Ik heb de bios al gereset, maar hielp niets. Jullie suggesties???
 
Nee niet recentelijk, een tijdje geleden alleen nieuwe videokaart geplaatst. 8x agp werkte prima.

Nee dat was niet het bericht, maar dat was ook niet hetzelfde systeem.
 
Ik heb hetzelfde, alleen bij mij gaat de pc nu helemaal niet meer aan. Heb je alles goed geplaats, probeer de pc is zo'n kaal mogelijk te starten. Dus geheugen, en videokaart. Bij mij is het resultaat dat mijn cpu kapot is tijdens het unlocken is mijn cpu kapot gegaan niet zo leuk.
 
Kan ik dus mijn pc aanzetten zonder cpu?

EN met cooler? En cpu en geheugen kan dat ook los van elkaar, als ik namelijk mijn geheugen eruit haal. Dan draait mijn cooler langer als dat er geheugen inzit maar veel verschil is dat nu ook weer niet.
 
CPU moet er altijd in. De koeler ook.

Probeer met zo weinig mogelijke (interne) hardware te starten. Dus eerst geen geluidskaart, geen netwerkkaart etc. Haal al je kaarten eruit, behalve je videokaart. Loopt ie goed, plaats dan steeds 1 extra kaart erin om na te gaan welke kaart eventueel de foutveroorzaker is.
 
Doet nog niks, ook als ik alleen cpu en cooler en vga aansluit. Ook als ik een pci videokaart erin doe verandert er niets.

Zal dan aan de cpu liggen zeker?
 
Hey,
sinds ik geheugen bijgeplaatst heb, doet ook mijn pc helemaal niks meer. Ik krijg, na enig reutelen van de harde schijf, zelfs geen beeld!
Hebben we hier te maken met eenzelfde soort probleem?
En hoe lossen we dat op?

Rudi.
 
Lijkt erg veel op mijn probleem. Alleen bij mij gaat de pc helemaal niet meer aan. Je hebt dus al geprobeerd de pc op te starten met zo weinig mogelijk apparaten. Dus cpu, koeler, memory, vga en nog steeds hetzelfde? Dan zou je haast denken dat 1 van die apparaten kapot is. Mijn geval was het dus de cpu. Ik heb geprobeerd een andere memory andere vga andere koeling (bij mij gaat de pc niet aan zonder goede koeler) en andere voeding. Dus ik wist haast wel zeker dat het aan de cpu lag omdat ik die er ook uit gehaald had, (unlocken)
Greetz
A.I.
 
Heb nu een andere(werkende) cpu geplaatst en de gaat nu ook aan, maar nu blijft alleen de cooler continu draaien de pc gaat dus niet meer uit, maar blijft constant draaien, wat is dit nu weer?
 
Ik hoor ook een heel zacht raar tikkie weet niet waar dat vandaan komt, kan er toevallig ook iets met de kast zijn, bv voeding of iets anders?
 
Ik heb nu deze cpu in een andere pc gedaan die het normaal gesproken altijd doet, deed met deze cpu erin het ook niet. Maar nu op dit syseem waar het om gaat heb ik nu een andere cpu gezet en nog gaat de pc niet aan. Betekend dit dat het moederbord dan ook kapot is?

Of is er iets met de kast aan de hand?
 
Mensen ik heb t gevonden!!

De cpu was stuk, nu andere en voila!!!

Erg bedankt voor de suggesties!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan