PC gebouwd en probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brunskovic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Hallo,

ik ben nieuw. Ik ben 15 jaar en heb vorige week een pc gebouwd met de volgende specificaties:

Coolermaster centurion 590
MSI p45 platinum
Intel core 2 duo E6300 1.86Ghz
2 hd's: western digital 75 gb waarvan windows opstart en een Maxtor 500gb
700W coolermaster voeding

maar nu heb ik windows, drivers en alles geinstalleerd maar nu heb ik een probleem.

als ik windows opstart gaat hij totdat je zo'n scherm ziet waarin een balkje loopt en de versie van windows komt te staan, dan wordt het beeld zwart(15sec) en start hij opnieuw op.

soms start hij wel op en soms niet.

wat is het probleem?

ik ben er al zo lang naar opzoek! ik weet het echt niet meer, ik zit met mijn handen in mijn haren. Ik heb veel geld aan uit gegeven en dan zo iets. Voelt erg !@#$%^&*&^%$#@:mad:

please reply!!!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Afstand busjes vergeten tussen moederbord en kast.
Alle kabeltjes goed aangesloten
Weet niet hoeveel geheugen je hebt maar al met maar een reepje geprobeerd.

Modag

Hoi !

Maar weer opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), Recovery-console: http://support.microsoft.com/kb/314058/nl.

Achter de prompr:

chkdsk /r

fixboot

beide commando's gevolgd door een tik op de enter-toets.

Nu: exit, en je PC zou weer moeten opstarten !

Tenzij: je 1 of meerdere hardware-fouten hebt (gemaakt).

Off topic: M.i. zouden alle mede-helpmij-ers die steeds maar weer zeggen: je kunt 'm zelf bouwen, hier een spreekverbod moeten krijgen !
Dit is al het zoveelste geval in dit nog prille jaar !

Greetz,

Harry. !

Hoi !

Maar weer opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), Recovery-console: http://support.microsoft.com/kb/314058/nl.

Achter de prompr:

chkdsk /r

fixboot

beide commando's gevolgd door een tik op de enter-toets.

Nu: exit, en je PC zou weer moeten opstarten !

Tenzij: je 1 of meerdere hardware-fouten hebt (gemaakt).

Off topic: M.i. zouden alle mede-helpmij-ers die steeds maar weer zeggen: je kunt 'm zelf bouwen, hier een spreekverbod moeten krijgen !
Dit is al het zoveelste geval in dit nog prille jaar !

Greetz,

Harry. !

Is dit een andere benadering, dan : KOOP GEWOON EEN PC! DAN HEB JE GEEN GEDONDER?

nou... Het is een hele grote hobby van mij, en het leek mij uitdagender om er zelf een te bouwen. Ook kun je dan precies bepalen wat je er zelf in wilt hebben.

sorry als je dit irriteert

en hartelijk dank voor de hulp,,, ik zal het proberen

Hoi !

Je hebt mij niet geirriteerd, hoor !

Ik repareer/bouw beroepsmatig PC's, en heb daarmee zelden problemen.

Maar ik vind het jammer van het geld en de moeite dat er zoveel dure hardware verziekt wordt door onkunde en onvoldoende kennis.
Je bent n'l niet de eerste met een dergelijk probleem.

Enne.....de onderdelen-leverancier assembleert de PC naar jouw wensen voor een relatief klein bedrag, dus je bent echt niet aangewezen op een kant-en-klare PC.

Succes ermee,

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je hebt mij niet geirriteerd, hoor !

Ik repareer/bouw beroepsmatig PC's, en heb daarmee zelden problemen.

Maar ik vind het jammer van het geld en de moeite dat er zoveel dure hardware verziekt wordt door onkunde en onvoldoende kennis.
Je bent n'l niet de eerste met een dergelijk probleem.

Enne.....de onderdelen-leverancier assembleert de PC naar jouw wensen voor een relatief klein bedrag, dus je bent echt niet aangewezen op een kant-en-klare PC.

Succes ermee,

Greetz,

Harry.
Ik heb heb vaak zat computers geupgrade. Voor vrienden, voor mezelf, familie en dan ook vanalles. Ik vind niet dat je van dit probleem gelijk een conclusie kunt trekken dat ik er geen verstand van heb. Assembleren kon niet omdat ik mijn onderdelen bij een groothandel in duitsland heb gekocht en overigens heb ik een paar ''oude'' onderdelen hergebruikt. Ik heb veel dingen uit geprobeerd maar hielp niets, daarom ga ik nu op dit forum vragen aan de echte deskundigen zoals jij, Harry. Ik ga waarschijnlijk vanavond jou oplossing proberen, omdat ik het ook druk met school heb, weet ik dit niet zeker.

bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan