PC (gebruikt als server) loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

royb3

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Beste helpmijers,

ik heb al heel erg lang het volgende probleem.
[smallIMG]http://img98.imageshack.us/img98/7585/001rsyq.jpg[/smallIMG]

de computer geeft een willikurig beeld weer en doet niets meer tot ik hem reset.
ik had er meer topics over gemaakt. maar nu moet het snel opglost worden omdat ik de pc gebruik als web/game servers. ik host test websites op mijn server maar dit gaat dus mis want de pc freezed ongeveer 2 keer per dag. het is de laatste tijd vel erger geworden want eerst was het maar 1 of 2 keer per week.

wat ook opvalt is dat het internet steeds vaker wegvalt voor mijn computer het lijkt er op dat de netwerk adapter steeds uitvalt en aangaat.

dit probleem loopt al sinds ik de pc gekocht heb in maart.

welke problemen ik uitgesloten heb is dat het ram het probleem is, dat de tempraturen te hoog zijn en dat de hardeschijf stuk is.

het systeem is:
mobo : asus m4a79xtd evo
lg dvd speler en brander
vertex 2 ssd
hdd samsung spinpoint f3 1tb
650 watt antec truepower voeding
sapphire hd5770 vapor-x

het systeem is door alternate in elkaar gezet, maar door mij nog geupgrade.

het probleem doet zich op verschillende momenten voor.

wat ik dus ook doe.
het scherm is soms een egale kleur maar meestal met verticale lijnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
het probleem doet zich voor in ieder besturings systeem maar in linux reset de pc zich gelijk.

Kan je het beeld niet onboard zetten, en voor een server is een beest als een HD5770 toch niet nodig?

jaah, ik gebruik hem ook om te gamen, het is mijn pc maar draai er ook mijn server op en dit was nog wel te doen, nu niet meer :S bovendien kan ik het niet uittesten dit moederbord heeft geen onboard vga :eek:

Oei da's k*t kan je er niet een klein vga'tje in doen, al heb je die. Dan weet in ieder geval wel of het je mobo is of niet.

ik ga eens kijken of ik em kan omwisselen met die van mijn broertje (nvidia en8600gt) moet ik zeker de drivers weer verwijderen?

heej, het is met deze kaart ook weer gebeurd :S ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

jaah ik denk het wel, maar het is per onderdeel. niet voor de assemblage want ik heb de pc onlangs al geupdate. nieuw ram erbij 12gb in totaal.
dus eerst uitvinden wat het wel verorzaakt.

heb het nu overigens al een tijdje niet. alles is altijd geüpdatet aan drivers ook. met behulp van drivermax

hmm zal eens kijken, maar ik kan alternate nu nog niet een bewijs leveren voor garantie, een foto van een blauw scherm levert vast weinig op :S
misschien een betere camera zie ik de strepen ?

Misschien kan je die graka in een ander pci-e slot duwen? En wat voor wifi kaart heb je? Heb je ook al je bios geupdate?

er zit geen wifikaart in. wel een netwerk kaart extra. onboard netwerk uitzetten maakte ook niets uit maar wel af en toe dat de onboard netwerkkaart een soort van vast lijkt te lopen en geen verbinding kan maken tot het stroom van mijn pc afgeweest is

kan het niet zonder? mijn wifi kaart stoort heel erg op mijn systeem, welke processor heb je trouwens?

een amd phenom 2 4x 955BE maar netwerk kaart uitzetten zal niet helpen toch, onboard uitzetten heeft geen nut en die pci zit er nu net 2 dagen in om te testen of het onboard wat problemen veroorzaakt maar ook zonder onboard lijkt hij vast te lopen.

Laatst bewerkt:
het is trouwens geeen WIFI gewoon UTP kabel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan