pc gebruikt c:schijf ipv externe opslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieke39

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Mijn dochter heeft een oude pc met weinig geheugen op de c:schijf. Zij wil graag Sims2 installeren en om deze reden heb ik een externe schijf gekocht, met 250GB ruimte.

Maar wat gebeurt er nu tijdens het installeren van het spel: ik kies zelf voor de G:schijf maar de pc zegt toch ruimte op de C:schijf te moeten gebruiken, terwijl die er niet is en het spel dus weer niet geïnstalleerd kan worden.

We worden hier een beetje verdrietig van en willen graag weten hoe ik dit kan oplossen.

Heeft iemand tips of Het Idee voor ons?

Alvast hartelijk dank,

namens dochter Sophie,

Marieke

Lastig, want het spel installeerd ongeacht de andere lokatie toch onderdelen op de C: schijf. Omdat de C: schijf bijvoorbeeld ook het register bevat.

Voor zover ik weet is er niet een manier om dat te ontwijken. Een andere optie zou zijn om een grotere schijf in te bouwen en daarop Windows te installeren. Dan lukt het wel.

Maar misschien zijn er anderen die hier een betere oplossing voor hebben.

Je kunt proberen, om alle bestanden en foto`s e.d. die je op de C schijf hebt staan naar de externe hardeschijf te kopiëren, misschien heb je daarna genoeg hardeschijf ruimte vrij om de sims te installeren op de externe hardeschijf.

Maar zoals de persoon boven mij al zij, het spel zal altijd een paar dingen op de C: schijf installeren.

#
Lita112,

Dat vroeg ik me ook af maar verder niet meer aangedacht

Laatst bewerkt:
Oh, kan die pc het spel uberhaubt wel aan vraag ik mij ineens af.

Zou je de specificaties van de pc kunnen geven? Voor we beginnen met een volksverhuizing van bestanden...

Je kan eventueel dit programma downloaden en draaien om er acheter te komen wat er in de pc zit aan hardware.

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Dank jullie wel, ik ga eens kijken hoe of wat. Het is voor mij allemaal wat onduidelijker dan voor jullie maar ik zal de link even gebruiken....

De Sims heeft het ooit wel gedaan overigens, maar door iets dat we niet weten, lukt het niet meer. Steeds een melding 'onvoldoende schijfruimte'.

Tja, dat is op zich niet zo vreemd. Door simpelweg gebruik te maken van internet bijvoorbeeld word er ook veel opgeslagen en zo kruipt je hardeschijf langzaam vol.

en ik weet niet of u het wist maar op externe opslagmedia kun je geen dingen installeren, je kunt het alleen gebruiken om bestanden op op te slaan zoals foto's muziek films etc.

en ik weet niet of u het wist maar op externe opslagmedia kun je geen dingen installeren, je kunt het alleen gebruiken om bestanden op op te slaan zoals foto's muziek films etc.

Dit klopt niet, ik draai wel degelijk programma's vanaf mijn externe... Wat wel klopt is dat er ondanks het installeren op een andere lokatie, er toch dingen op c: worden gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan