PC gecrashed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

L1nds4y

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
5
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb Windows XP Home Edition op mijn pc staan en toen ik net foto's aan het hernoemen was (overigens stond er verder geen enkel scherm open) in Mijn Afbeeldingen viel alles weg en kreeg ik een zwart scherm voor mij met daarop de tekst dat \Windows\System32\Config\System (of iets in die geest) niet gevonden kon worden en dat ik dit wel kon proberen op te starten vanaf de installatie cdrom. Ik moest die cdrom in de pc doen en op R drukken om het systeem te repareren.

Dus ik alles braaf gedaan, kreeg inderdaad een help-scherm en op R gedrukt om het te reparen, maar dat mocht niet baten want er stond dat Windows Setup niet gevonden kon worden.

Ik heb vervolgens mijn pc uitgezet en ben maar doorgegaan op mn laptop die gelukkig nog wel werkt!

Ik wil graag weten wat hier aan de hand is, ben ik alles nu kwijt (bestanden, foto's etc) en kan ik nog iets doen of moet ik maar een deskundige erbij halen?

Alvast bedank ik iedereen die kan helpen!
 

Dat is precies wat er aan de hand is, maar als ik dan al op R druk krijg ik het volgende:

"Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de harwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten"

En vervolgens start ie weer opnieuw op om weer in hetzelfde scherm terecht te komen waar dus niks lukt...
 
Bij het aanzetten van de installatiecd staat (voorin het proces) de vraag of je, dmv. de F6 toets nog extra drivers wilt gebruiken ("Druk op F6 om extra besturingsprogramma's te laden voor schijfcontrollers" of zoiets is die melding). Druk op F6, en stop de driver-diskette in je pc. Op een gegeven moment krijg je dan de vraag of je extra drivers wilt toevoegen (met de E van Extra).

Je zult dus eerst zo'n floppy moeten maken.

Vaak vind je die driver op de cd die bij je moederbord geleverd is. Anders downloaden op de website van de fabrikant. Helder kenmerk is, dat OEMSETUP.INF een bestand is dat onderdeel is van die floppy, dus hopelijk vind je het dan wel ergens terug.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Thijs voor je informatie! Ik ben echter al heel de avond bezig en snap er vrij weinig van allemaal en kan het niet goed vinden, maar toch bedankt!
 
Haal er inderdaad iemand bij met verstand van zaken.

Je kunt dit nog proberen, via F5 of F8 het windows opstartmenu opstarten, indien dat nog wil en daar kiezen voor de laatste configuratie die werkte.

Zoniet, dan kun je deze handleiding door de expert laten volgen.

Het is immers alleen een onderdeel van het register wat is beschadigd, die kun je niet zomaar repareren vanuit de herstelconsole.
 
Dat setup geen harde schijven kan vinden kan idd liggen aan raid configuratie die eerst moet worden ingeladen. Ik vermoed echter, mede door de foutmelding dat je hele harde schijf niet meer gevonden kan worden.

Probeer in de bios te kijken of daar je harde schijf wel gevonden word. (Bios - del indrukken tijdens opstarten voor de meeste pc's). In de Bios staat iets als "System information" Als het goed is worden aangesloten ide/sata apparaten (harde schijven dvd spelers etc) hier herkend.
Worden hier b.v. wel dvd apparaten weergegeven maar neit je harde schijf, dan kun je er bijna zeker van zijn dat deze niet meer goed werkt.
Zet S.M.A.R.T. aan in de bios (Dit verschilt per bios). Dit is een tool die snel kijkt of er fouten op de harde schijf bekend zijn. Mocht je hd niet meer lekker werken, dan geeft dit programma je ook een melding.

Succes
 
Jongens, bedankt voor de info!
Betekent dit dus dat ik al mijn gegevens kwijt ben?
 
Hoe je nu aan die conclusie komt is mij een raadsel.:confused:

Nogmaals, een beetje computer freubelaar leest mijn vorige reply en hersteld de boel.
 
Jongens, bedankt voor de info!
Betekent dit dus dat ik al mijn gegevens kwijt ben?

Nou, probeer eens wat van de tips die we aangeven en laat ons weten of het helpt of wat er dan gebeurd, dan kunnen we dat pas zeggen.
 
Hoe je nu aan die conclusie komt is mij een raadsel.:confused:

Nogmaals, een beetje computer freubelaar leest mijn vorige reply en hersteld de boel.

Het probleem is dat ik wel wat verstand van computers heb, maar vooral te weinig tijd heb om er echt even voor te gaan zitten, ben ik achtergekomen. Ik breng hem vandaag weg, ben benieuwd wat eruit komt.

Iedereen toch bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan