pc gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

amela

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2004
Berichten
27
hey

ik wou alleen even wat vragen er heeft laast iemand in mijn pc gecrasht en wil ik graag weten wat je kan kopen of installeren zodat mensen niet in je pc kunnen crashen..ik heb er niet echt veel verstand van. misschien firewall kopen ofzo? alvast heel erg bedankt!
:)
 
Je kunt hooguit een gebruikersaccount maken voor die ander. Dit kan je doen met een minimum aan gebruikersrechten zodat de ander vrij weing kan doen.

Lees dit maar eens door:

Gebruikersaccounts maken het mogelijk persoonlijke instellingen en voorkeuren te configureren voor iedereen die de computer gebruikt. Er zijn drie typen gebruikersaccounts:

Computerbeheerdersaccount - met deze account kan de computer onbeperkt worden gewijzigd en kan ook de inhoud van alle andere accounts worden bekeken en gewijzigd. Meestal heeft slechts één gebruiker van een gedeelde computer een computerbeheerdersaccount en die is de baas. Degene met de computerbeheerdersaccount kan onder andere:

Andere gebruikersaccounts op de computer maken en verwijderen
De naam, de afbeelding, het wachtwoord en het type van alle andere gebruikersaccounts op de machine wijzigen
Software en hardware installeren en verwijderen
Alle instellingen wijzigen die gelden voor het hele systeem
De computerbeheerdersaccount kan niet worden gewijzigd in een ander type als er niet ten minste één computerbeheerdersaccount overblijft. Zo is er altijd iemand die volledige controle over de computer heeft.

Standaardaccount - dit type account is alleen beschikbaar voor gebruikers van Windows XP Professional die een computer gebruiken in een domein. Met een standaardaccount is het volgende mogelijk:

Software en hardware installeren en verwijderen als hiermee niet de instellingen van de computer worden gewijzigd die alleen zijn voorbehouden aan degene met de computerbeheerdersaccount
Het wachtwoord van de account instellen, wijzigen of verwijderen
De afbeelding van de account wijzigen
Beperkte account - beperkte gebruikersaccounts zijn een effectieve manier om te voorkomen dat een onervaren of onbevoegde gebruiker de instellingen van de computer wijzigt of belangrijke bestanden verwijdert. Met beperkte accounts is alleen het volgende mogelijk:

Het wachtwoord van de account instellen, wijzigen of verwijderen
De afbeelding van de account wijzigen
Naar boven

Toegang voor gasten
Met de voorziening Toegang voor gasten van Windows XP kan iemand die geen regelmatig gebruiker van een gedeelde computer is, toch de computer gebruiken alsof hij of zij de beschikking heeft over een beperkte account. Toegang voor gasten is niet beveiligd met een wachtwoord. Met toegang voor gasten kunnen bezoekers zich eenvoudig en snel aanmelden en hun e-mail controleren, rondkijken op het Internet, documenten schrijven en afdrukken en vergelijkbare taken uitvoeren.

Gebruikersaccounts maken
Klik hier als u Windows XP Professional gebruikt.

Deze beschrijving en procedure geldt alleen voor gebruikers van Windows XP Home Edition en voor gebruikers van Windows XP Professional bij wie de computer zo is geconfigureerd dat deze is gekoppeld aan een werkgroep. Als in de versie van Windows XP Professional die u gebruikt, de computer wordt gekoppeld aan een domein, neemt u contact op met de netwerkbeheerder of gaat u naar Help en ondersteuning en zoekt u op 'gebruikersaccounts'.



Het maken van gebruikersaccounts is heel eenvoudig. U begint met uw eigen computerbeheerdersaccount. Als u dit niet doet, kunt u de andere accounts niet maken. De namen van de gebruikersaccounts die u maakt, worden vermeld in een lijst in het welkomstscherm en de afzonderlijke namen komen ook voor in het menu Start van de betreffende gebruiker.



Een nieuwe gebruikersaccount maken

Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
Klik op Gebruikersaccounts.
Klik bij Kies een taak op Een nieuwe account maken.
Typ op de pagina Geef de nieuwe account een naam een naam voor de nieuwe account en klik op Volgende.
Klik op de pagina Kies een type account op het gewenste accounttype en klik vervolgens op Account maken.




Naar boven

Een afbeelding toevoegen
Klik hier als u Windows XP Professional gebruikt.

Deze beschrijving en procedure geldt alleen voor gebruikers van Windows XP Home Edition en voor gebruikers van Windows XP Professional bij wie de computer zo is geconfigureerd dat deze is gekoppeld aan een werkgroep. Als in de versie van Windows XP Professional die u gebruikt, de computer wordt gekoppeld aan een domein, neemt u contact op met de netwerkbeheerder of gaat u naar Help en ondersteuning en zoekt u op 'gebruikersaccounts'.




In Windows XP kunt u een foto of andere afbeelding toevoegen naast de namen van de accounts in het welkomstscherm. De beheerder van een account kan afbeeldingen toevoegen voor alle gebruikers, eigenaars van afzonderlijke accounts kunnen hun eigen afbeelding wijzigen. U gaat als volgt te werk:


Snelle gebruikerswisseling


Klik hier voor een vergroting



De afbeelding van de account wijzigen

Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
Klik op Gebruikersaccounts.
Klik bij Kies een taak op Een account wijzigen .
Klik bij Kies de account die u wilt wijzigen op de naam van uw gebruikersaccount.
Klik op de pagina Wat wilt u aan uw account wijzigen? op Mijn afbeelding wijzigen.
Klik op de pagina Een nieuwe afbeelding voor uw account kiezen op Meer afbeeldingen zoeken.
Klik in de map Mijn afbeeldingen of in een van de andere mappen in de lijst Zoeken in op de afbeelding die u voor uw account wilt gebruiken en klik op Openen.
De afbeelding wordt als selectie weergegeven op de pagina Een nieuwe afbeelding voor uw account kiezen.
Klik op Afbeelding wijzigen.




Doe eens iets bijzonders met de afbeelding van uw account. U kunt een afbeelding van het Internet weergeven naast de naam van uw account in het welkomstscherm:

Een afbeelding opslaan en weergeven


Ga naar de afbeelding die u wilt opslaan.
Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik op Afbeelding opslaan als. De afbeelding wordt opgeslagen in de map Mijn afbeeldingen.
Geef in het vak Bestandsnaam een naam op voor de afbeelding en klik vervolgens op Opslaan.
Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
Klik op Gebruikersaccounts.
Klik bij Kies een taak op Een account wijzigen.
Klik bij Kies de account die u wilt wijzigen op de naam van uw gebruikersaccount.
Klik op de pagina Wat wilt u aan uw account wijzigen? op Mijn afbeelding wijzigen.
Klik op Meer afbeeldingen zoeken om naar de map Mijn afbeeldingen te gaan.
Selecteer de afbeelding die u in stap 3 hebt opgeslagen en klik op Openen.




De nieuwe afbeelding wordt toegewezen aan uw gebruikersaccount.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan