PC geeft een foutmelding aan bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
221
Bij het opstarten van de pc verschijnt de volgende tekst in beeld:

Er is een fout in NvQT wk. De vermelding ontbreekt NvCplDaemon.

Het is gebeurd nadat ik een recentere driver had geinstaleerd voor mij Nvidia 32 mb kaart.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?

Nico
 
Typ msconfig in start\uitvoeren. Haal vinkjes weg bij NVQTwk en\of NVCPLDaemon.

Groetjes,
Bennie
 
Voorgaande probleem opgelost, maar nieuwe dienen zich aan

Heb met Bennies hulp het probleem kunnen oplossen,
maar nu geeft de pc wederom 2 meldigen tw:

Validation failed for C:\windows.000\system\vsutil.dll en
norton antiviruskan e mail beveiliging niet starten.

wat nu weer!
 
vsutil.dll is van ZoneAlarm. Ik zou dat programma opnieuw installeren, evenals Norton. Waarom heb jij een map windows.000??? Heb je Windows nog een keer geïnstalleerd? Vertel ook in het vervolg welke versies je hebt van al je software die je noemt, te beginnen met Windows.

Groetjes,
Bennie
 
aanvulling

Bennie,

Sorry was vergeten het OS te vermelden. Dit is Windows 98 SE. Heb deze er opnieuw opgezet omdat ik bij het opstarten niet meer verder kwam dan "ongeldige diskette, vervang deze en druk op en toets".
Hierna werkte alles weer, wat opviel dat ik Norton 2003 niet geinstalleerd kreeg, maar om dat even te tackelen heb ik de 2002 versie er maar opgezet.
De pc doet af en toe wel vreemd. Hij vraagt te pas en onpas om mijn wachtwoord voor Outlook en reageert vervolgens hier niet op. Na een hoop gedoe pakt outlook alles weer op en werkt het weer.
Mbt zonealarm, kwam ik niet meer op internet. Heb deze maar in ms config uitgeschakeld. Ik krijg het programma echter niet verwijderd. Steeds de mededeling van het missende dll. Ik denk dat daatr het probleem ligt.
Vraag is nu hoe krijg ik zonealarm eraf? Veilige modus of terugzetten van het register?
Ik wacht het even af
greetz, Nico
 
Maar opnieuw geformateerd

Vrienden van helpmij, bedankt voor de aangeboden opties, maar het mocht niet baten. Door het missende dll van zonealarm kon ik het internet niet meer op en het lukte me ook niet om het te fiksen.
Vervolgens maar win 98 eraf en win ME erop. De pc draait weer met een paar gebrekjes.
Zo kan ik office 2000 niet meer zonder cd rom starten, om een nieuw document te maken, hoewel het programa wel op C is geinstalleerd.
Voorts verschijnt iedere keer dat ik ME opstart een netwerkwachtwoordscherm. Mogelijk weet een van jullie hoe ik deze kleinigheidjes kan verhelpen.
Ik hoop van jullie te horen.
groet, Nico
 
njgv,

Deinstalleer zonealarm handmatig. Zie hier hoe dat moet:

http://www.zonelabs.com/store/content/support/znalmInstallMeFAQ.jsp

En installeer zonealarm daarna opnieuw.

En wat betreft het netwerk wachtwoord doe dit: ga naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk-en zet de primaire wetwerk aanmelding op "windows aanmelden"-ok en restart de pc. Probleem opgelost.

En wat betreft office 2000. Gewoon deinstalleren en opnieuw installeren.
 
1 probleem opgelost

Saldos,
Bedankt voor je oplossing mbt het netwerkwachtwoord.
Dit is gelukt.
Voor wat betreft zonealarm, die optie had ik reeds geprobeerd, maar door het missende dll liet zonealarm zich totaal niet verwijderen. Ik denk dat het register aanzienlijk beschadigd is geweest. Toen heb ik maar besloten om te formatteren.
Voor wat betreft office 2000, bij het verwijderen vraagt hij steeds om de cd-rom en breekt de deinstallatie af. Het programma wil slechts herstellen, of ontbrekende bestanden installeren. Vreemd!
Ik heb vervolgens office er in zijn geheel overheen gezet, maar hij wil alleen maar opstarten via de cd-rom.
Ik kan wel bladeren om hem van de c-schijf te starten, maar hij zoekt naar een bestandsnaam: Data 1 en dat kan ik nergens vinden.
Ik besef dat ik nu wel off topic ga en dat mijn vraag in een andere sectie thuishoort, sorry hiervoor.
Mbt het voorgaande, ik weet ff niet hoe ik dit ga oplossen. Van de cd rom gaat wel, maar hij start erg langzaam op en is traag.
Andere optie is om in de veilige modus proberen office te verwijderen.
Ik wacht jullie expertise liever even af!
groet, Nico
 
Bennie,

Die foutmelding heb ik gelukkig (nog) niet gehad.
Office blijft maar naar de cdrom verwijzen.
Kennelijk heeft hij behoefte aan:
Bestandsnaam: Data1
Bestandstype:(*.MSI)
Als ik wist waar ik dat kon vinden kon ik hem via "bladeren"wellicht direct van de C schijf starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan