pc geeft foutmeldingen met opslagapparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thuatha

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Sinds een paar dagen kan ik met geen mogenlijkheid een usb stick of externe schijf meer gebruiken op mijn pc.
Hij geeft dan een onbekent apparaat weer.
Wanneer ik naar de eigenschappen ga, dan geeft ie aan dat er geen stuurprogramma is geinstalleerd.
Dan ga ik de stuurprogramma's bijwerken en dan geeft ie aan dat er geen betere software gevonden kan worden dan er al is geinstalleerd.

Bij de usb controllers geeft ie geen uitroepteken of vraagteken.

Ik ben in het apparaatbeheer wat verder gaan neuzen en daar zag ik wanneer ik naar "beeld" en dan "apparaten op verbinding" ga
bij PCI standard ISA bridge en dan bij moederbordbronnen dat daar ook geen stuurprogramma's geinstalleerd zijn.Dat zelfde bij numerieke gegevensprocessor en programmeerbare interuptcontroller, systeemluidspreker.

Bij de SiS pci naar usb enchanced host-controller staat een onbekent apparaat en daar zouden ook geen stuurprogramma's bij zijn.

en overal is het zelfde wanneer ik de stuurprogramma wil bijwerken, dan geeft ie aan dat er geen betere software is.

IK heb stuurprogramma's al verwijderd, ook geprobeert om het bij te werken.
Ook heb ik geformateerd maar dat mocht niet helpen.
Wat het wel mag wezen, ik weet het niet en daarom vraag ik jullie hulp.

Ik zal hier nog de systeeminfo bij doen, misschien heeft dat nut.
Bij voorbaat dank voor de hulp die eventueel geboden gaat worden.

dat systeeminfo lukt dus niet, het is te groot, misschien kan iemand me vertellen hoe ik dat hier wel kan plaatsen.

Hoi,
is het een merk pc.....
Of heb je de pc door een bedrijf in elkaar laten zetten.
Je hebt opnieuw geformatteerd...maar heb je ook de moederbord cd gebruikt om de drivers te installeren.
Zo te lezen zou ik in die richting zoeken.

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Ik heb hier de gegevens over mijn pc,

Operating System: Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)
System Model: FUJITSU SIEMENS P5SD1-FM2
Processor: 3100 megahertz Intel Pentium 4
16 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
Main Circuit Board: Board:FUJITSU SIEMENS P5SD1-FM2 Rev 1.xx
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 1001.017 07/11/2005

Na het opnieuw installeren heb ik de drivers via een bijgeleverd cd geinstalleerd.
Ik heb de pc vaker geformateert en nooit geen problemen gehad en zo ineens begonnen die problemen

probleem nog niet opgelost

Ben nog altijd aan het zoeken op internet naar oplossingen, kan het probleem nog altijd niet vinden.

ik ben ook druk aan het lezen...mar zie ook nog niet 1 2 3 de oplossing.
je hebt toch wel de chipset driver van je moederbord cd opnieuw geïnstalleerd?

probleem

Ja ik heb de drivers van het moederbord geinstalleerd via de cd die bijgeleverd is.

Ik neem aan dat u dat bedoeld met de chipsetdriver, anders heb ik geen idee wat u bedoeld

Laatst bewerkt:
Ik was al eerder op die site geweest, dmv het id Nr van de pc, alleen heb ik er geen usb drivers gevonden.
Misschien staan ze er wel tussen maar herken ik ze zelf niet.
Wat ik er gevonden heb is:
Device Driver - Audio AD 1888 - SCALEO P CR K3 CBN SCALEO P �ATX 350W
Device Driver - Chipset SIS 649 SIS 965 - SCALEO P CR K3 CBN SCALEO P �ATX 350W
Device Driver - LAN Realtek RTL 8201 - SCALEO P CR K3 CBN SCALEO P �ATX 350W
Device Driver - RADEON X550 128256HM - SCALEO P CR K3 CBN SCALEO P �ATX 350W
Flash - BIOS - Flash Bios for ASUS P5SD1-FM2 - SCALEO P CR K3 CBN SCALEO P �ATX 350W

Ik heb echt geen idee welke ik moet hebben, maar ik dacht zelf de Device Driver - Chipset SIS 649 SIS 965 - SCALEO P CR K3 CBN SCALEO P �ATX 350W.
Deze heb ik uitgepakt met winrar en in de map sis chipset staat een map _regfix, daar staat een reg bestand de usb_s3 en die heb ik aan het register toegevoegd.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik precies gedaan heb, maar als je niets probeer lukt het nooit.
Alleen heeft het niets opgelost.
Misschien wel helemaal fout.......
Heb je misschien wat aan mijn id nr van de pc??

ben vergeten te zeggen dat ik ook de rsdrive.exe aangeklikt heb wat ook in dezelfde map staat, alleen gebeurt er dan niets, misschien moet dat anders?

Laatst bewerkt:
ja de chipset die moet je installeren....
Hoe heb je die toegevoegd aan het register?
er zit toch een exe of setup file bij ?

In die map zit een map _regfix, een bestand sisagp.cat, een bestand sis.agp.inf, een bestand sisagpx.sys. met die bestanden heb ik niets gedaan.
Ik heb de map _regfix geopend, daar staat een rsdrive.exe en een usb_s3.reg bestand.
Ik heb op die usb_s3.reg dubbelgeklikt dan vraagt ie of ik hem aan het register toe wil voegen en heb daar ja geklikt.
Toen heb ik dubbelgeklikt op rsdrive.exe, alleen gebeurde er toen niets

de oplossing !!!!

De opslagapparaten worden allemaal weer herkent, de oplossing voor mij was:
Voedingskabel van het moederbord losmaken en 30 minuten wachten, dan de kabel er weer in.
Opstarten en alles werkt weer.
Kom er maar eens op.

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Puppie, bedankt voor je hulp.

en ook weer usb 2.0
ja kom er maar eens op

Ja ongelooflijk, ook weer USB2.0.

Mijn Soundworks doet het ook weer, zelfs mijn Medusa, alleen krijg ik de microfoon niet werkende van Medusa.
Het zou fijn zijn als de microfoon het wel zou doen, maar mijn leven vergaat niet zonder :)
Ik had nog even gekeken op de chat of jij er was, maar helaas :(

groetjes thuatha

mooi dat het opgelost is.
chat.....nee ben even met een hobby project bezig...visitekaartjes ontwerpen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan