PC geeft melding Out of Range

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Wie weet wat hier aan de hand is.
Ik was in excell aan het werk en ineens bleef alles hangen. Er gebeurde niets meer. Mijn muisaanwijzer was ook weg en er bewoog niets meer. Toen heb ik de pc uitgeschakeld via de powerknop. Na enkele seconden weer ingeschakeld en het enige wat mijn monitor vertoonde was een zwart beeld met in het midden een klein blauw venstertje met de mededeling Out of Range. Vanaf mijn andere pc, die via netwerk met mijn pc is verbonden heb ik geprobeerd in mijn pc te komen, maar helaas, er is geen verbinding met mijn pc.
Weer geprobeerd mijn pc in tge schakelen, toen kreeg ik alleenj de melding Intel Inside. De pc start niet door. Ik kan ook niet in de veilige modus opstarten.

out of Range betekend dat de resolutie te groot is voor het scherm dus hij kan het beeld niet weergeven

Normaliter is dit een resolutie probleem, maar daar heb je niet aangezeten dus dat zal het in dit geval niet zijn. (Of heb je nog iets anders gedaan / had je iets anders draaien terwijl je in Excel zat? Of heb je mogelijk per ongeluk een bepaalde toetscombinatie ingedrukt waardoor de schermresolutie van Windows is veranderd?)
Zou ook nog de videokaart kunnen zijn.
Druk tijdens de opstart eens op de DEL, Esc of op de F1 toets en kijk of je het bios in kunt komen. (Dan weet je iig dat je monitor niet is overleden)

Krijg je dan geen beeld dan zou het kunnen betekenen dat de monitor het begeven heeft (lijkt mij ietwat onwaarschijnlijk, maar je weet nooit)
Kom je wél in het bios (kijk dan gelijk even of opstarten vanaf CD / DVD als eerste bootoptie staat ingesteld) sluit dan weer af en start met de Windows CD in het CD / DVD station. Gebeurt er nu wel wat? (Doe verder nog even niets en kijk alleen of er vanaf CD / DVD kan worden gestart)

out of Range betekend dat de resolutie te groot is voor het scherm dus hij kan het beeld niet weergeven
Kijk naar de naam van de site waarop we nu werken................................. en wat moet TS dan nu doen?

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik heb zoëven weer m'n pc opgestart en toen deed ie het ineens weer. Ik kreeg toen net de mail binnen van helmij.nl en terwijl ik jullie antwoorden op mijn vraag aan het lezen was, viel het beeld weer zwart en verscheen de mededeling 'no signal detected'. Als het aan de monitor zou liggen, dan moet ik toch vanaf de pc waarop ik nu zit te werken (en die via een netwerk met de andere pc is verbonden) in mijn eigen pc kunnen komen, maar dan verschijnt het bericht dat het netwerkpad niet gevonden kan worden.
Ik kan alleen maar hopen dat het niets ernstigs is.

Beste Pasja,
Ik kan je adviezen niet opvolgen, want de pc doet helemaal niets meer. Ik kan dus ook niet in het bios komen. Vanmorgen nog een andere monitor er op gezet, maar helaas. We hebben de pc nu weggebracht. Mijn zoon gaat er dit weekend mee aan de slag.
In elk geval bedankt voor de geboden hulp.

Als ook het bios niet te zien is, óók niet met een andere monitor, dan is óf je monitorkabel, óf de videokaart de veroorzaker van de ellende.

[edit] bericht aangepast want de oorspronkelijke tekst klopte niet meer [end edit]

Laatst bewerkt:
Mijn zoon heeft de oorzaak al gevonden. De videokaart was oververhit doordat de ventilator blokkeerde. Hij heeft alles schoongemaakt en hij belde me net dat de pc al weer een kwartier draaide. Hij laat hem vanavond aanstaan en als die er niet mee stopt, krijg ik hem morgen alweer terug. Anders moet er een nieuwe videokaart in worden gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan