pc geeft verkeerde kloksnelheid ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
pc van een kennis kapot deed helemaal niks meer alles gecontroleerd bleek dat de proc. niet goed in de socket zat en ee paar pinnetjes krom zaten. recht kunnen zetten en ja hoor hij loopt weer alles doet het.

maar nu iets wat ik niet begrijp er zit een amd 2800+ athlon 64 bit proc in socket 754
de kloksnelheid moet 1.8 ghz zijn echter bij dxdiag en systeemeigenschappen staat deze proc maar op 1 ghz ?????????????

zit er op het mobo iets fout of is de proc toch beschadigd ? mobo is msi-7010 en geschikt voor athlon processoren

wie het weet mag het zeggen (pc loopt verder prima)

kijk even in de bios, daar kun je hem als het goed is op 2 standen zetten, de normale en een langzamere.

Zet de FSB terug op 200, denkelijk de bios gereset, alhoewel hij geen 1000 haalt met 9 x 133, maar daar wel op staat, is het misschien de standaarwaarde van die bios.

fsb staat op 200

echter steeds bij systeeminfo en dxdiag en conf.scherm staat 1 ghz
bij opstarten POST staat amd athlon 2800

fsb kan ik trouwens niet veranderen(staat in blauw) en zie ook niet in bios menu waar je iets hoger of lager zou moeten kunnen zeten

Heeft het systeem ook cool & quiet, misschien? en staat deze aan in de bios, en is de software ervoor geïnstalleerd? dat zou het verklaren.

Te testen door een film te renderen ofzo.

ja datcht dat ik dat zag

zal het eens uit zetten kijken wat er dan gebeurt

ja gelukt geeft nu alles goed aan
cool and quiet moest dus op uit staan bedankt allemaal

Waarom moet die op uitstaan?:confused:
Dat is bedoeld om erergie te besparen, en de warmte ontwikkeling te beperken, als er meer van die proc wordt gevraagt, gaat hij vanzelf weer op een normale snelheid werken.

Waarom moet die op uitstaan?:confused:
Dat is bedoeld om erergie te besparen, en de warmte ontwikkeling te beperken, als er meer van die proc wordt gevraagt, gaat hij vanzelf weer op een normale snelheid werken.

Wat hij zegt :thumb:

Rap weer aanzetten dus, die optie

staat bij me eigen asus bord ook uit en is beter ook met een zalman koeler

bij de optie aan gaat die na een paar seconden uit me koeler bijna een verbrande proc

lekker uitgelaten toerental kan ik zelf regelen (nu 2000 rpm) en pc loopt als een tiet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan