pc geeft verkeerde videokaart aan???

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenman5534

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
hallo, ik had gisteren een volledige back up gemaakt van mijn pc en die overgezet op een nieuwe hardrive. maar na het over zetten van deze back up op de nieuwe hardrive geeft mijn pc opeens een andere video kaart aan. ik heb in mijn laptop een AMD radeon7670m zitten maar bij aparaatbeheer staat dat er een AMd radeon 7600m in zit. (met een fout code Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)). dus deze word niet gebruikt en videokaart is nu weer op standaard gezet :(. ik heb meerdere dingen geprobeert zoals dat windows fix programma en de nieuwe drivers van AMD geinstaleerd.

ik ben einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

gr. koen

Welkom op het forum
Ik weet niet hoe oud de laptop is. maar ik zou zelf de fabriekant even bellen/mailen en je probleem uitleggen. dan valt het misschien nog onder de garantie!
Suc6!

de laptop is iets meer dan 1 jaar oud, het is een acer aspire7750G (windows7 64bit home premium) . hij had maar 1 jaar garantie dus die is al verlopen :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

In apparaatbeheer word het videokaart type eigenlijk nooit gespecificeerd, ik heb een HD7850 en apparaatbeheer zegt HD7800 series.
Wat je zou kunnen doen, als je toch de drivers al hebt, is in apparaatbeheer de videokaart 'installatie ongedaan maken' en dan laten zoeken naar de juiste drivers.
Als Windows zelf installeert, kun je daarna de AMD drivers er over heen zetten.

Hoi,

In apparaatbeheer word het videokaart type eigenlijk nooit gespecificeerd, ik heb een HD7850 en apparaatbeheer zegt HD7800 series.
Wat je zou kunnen doen, als je toch de drivers al hebt, is in apparaatbeheer de videokaart 'installatie ongedaan maken' en dan laten zoeken naar de juiste drivers.
Als Windows zelf installeert, kun je daarna de AMD drivers er over heen zetten.

het heeft gewerk heel erg bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan