PC geeft zwart scherm aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Halku

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem want mijn computer geeft tijdens het opstarten zwart scherm aan dus hij komt niet eens tot het bios. Ik heb de videokaart getest en ander monitor. allebei geen succes maar de fans blijven wel draaien en het lichtje op me moederboord gaat aan als ik er stroom op doet. ik heb echt geen idee wat er aan de hand is. ik had hiervoor een oude pc nog maar die ging heel sloom. Daarna had ik alleen het HDD eruit gehaald en in die moederboord gedaan alleen er staat 2x windows xp op het schijf. ik weet echt niet wat ik moet doen.

Spec

Asus p5n-E SLI
GT 440 1GB DDR3
4x 512MB DDR2 (2gb)
80 GB HDD
340WATT Voeding
Intel dual-core 2.8ghz

enig idee?

Hey, ik heb dus hetzelfde probleem lol (zie dit forum paar posts terug)

Krijg je bij het opstarten ook een piepjescode te horen?

Hallo Gousman,

Als ik hem opstart (met schroevedraaier) hoor ik wel geluiden ervan af komen. Dus ik kan je niet 100% zeggen als dat piepjescodes zijn. Maar als ik aan de HDD voel word hij warm en ook voor de videokaart en de DVD station doen het, en de CPU fan draaid gewoon alles doet het gewoon. ik heb alles goed nagekijken of alles goed vastzit en ja alles zit goed vast behalve paar kabels van het kast zelf ik weet niet waar ze moeten zitten. ik heb er ook een video ervan als je die wilt zien moet je het maar effe aangeven.

Bijlagen

• IMG_1342.jpg
    IMG_1342.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Het lijkt op het plaatje alsof er geen RAM geheugen in zit? maar dat kan ook door de grootte van het plaatje komen dat ik dat niet kan zien.

In ieder geval: welk merk heeft je moederbord? in het geval van een ASUS moederbord en je hoort de code: *lange piep* *korte piep* *korte piep* *korte piep* ... pauze... * korte piep*

die code (op die laatste piep na, dat is de post bios piep) betekent dat je bios geen beeld kan uitzenden, dus dat er iets mis is met je videokaart. Heb je een oude videokaart met de juiste aansluiting die je kan proberen? vraag desnoods een vriend/familielid of je de kaart even mag testen, daar kan in principe niks fout mee gaan.

anders... tja ik probeer zelf dit probleem ook nog op te lossen, als ik het weet zal ik je het vertellen :P

Er zit zeker ram in 4x 512MB totaal dus 2gb RAM, jaa ik weet niet echt hoe al die piepjes in elkaar zitten. Ik wil best een filmpje uploaden dan kan je het zelf horen maar ik heb al de beeldscherm geprobeerd en de videokaart doet het omdat ik het in me ander pc deed. Alle kabels zitten goed zoals je kan zien op het foto ander plaats ik nog meer foto`s zodat je het misshien beter kan zien. Jaa Gousman valt niet mee hè maar ik laat je het ook weten als ik erachter kom wat het probleem is.

het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een fout in de BIOS staat waardoor hij geen beeld via je videokaart verstuurt, maar zelf weet ik niet heel veel van de BIOS af, dus misschien moet je dat aan iemand vragen die het wel weet :P

en het is dus ook maar de vraag hoe je dat oplost zonder beeld :P, dat is dus het probleem waar ik ook mee zit :/ denk dat er niks anders op zit dan hem naar een PC-boer te brengen

Laatst bewerkt:
Over de bios weet ik helemaal niets alleen het bios jumper, ik heb ook geen idee hoe ik daar terecht moet komen zonder beeld. Maar wat heb jij nu allemaal gedaan aan je pc?

Gousman het is me gelukt! hij doet het weer alleen nog nieuwe Windows erop. Ik had eerst de CPU eruit gehaald nieuwe koelpasta erop en daarna ging ik de ram testen een voor een totdat ik een eruit haalde en beeld kreeg!;D kon ook in de bios komen en kon ook Windows opstarten maar daar kreeg ik bleu screen dus nieuwe Windows erop.

Bijlagen

• IMG_1353.jpg
    IMG_1353.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt:
Nice! Dus het was de RAM die moeilijk deed? Hmm ik heb nu geen andere passende RAM kaarten meer en deze doen het of allebei of allebei niet. De cpu is ook lastig te demonteren want er zit een gigantisch onhandige fan op die vast zit met vastgeoinde schroeven ofzo :S. Ik weet verder ook niet wat ik verder nog kan doen :/

Jaa een van de 4 rammen deed moeilijk of het was de CPU die niet goed vast zat of wat anders. Anders moet je ram testen. Of het licht ook aan je voeding had ik ook ergens gelezen. Maar heb je koelpasta? Misschien kan dat het ook zijn. Maarja

Mn voeding is 750 watt dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen :P, maar ook met een oudere voeding (en gpu) heb ik hetzelfde probleem, ik heb ook geen pasta en durf die procedure eigenlijk ook niet uit te voeren ( ben nogal onhandig :( )

750 is denk het ook niet nee, gousman ik weet het ook niet wat ik verder moet zeggen.

Haha ik ook niet... Ik zal dan maar een videokaart met VGA poort kopen die niet te oud is om games op te spelen :P, doeii

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan