PC geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter WaltM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WaltM

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Ik heb sinds kort Windows 7 geinstalleerd en nu werkt mijn audio (in zijn geheel, alle programma's) niet meer. Mijn audio-apparaat is een JVC sterio die op de pc is aangesloten.
Het is allemaal goed aangesloten net als voorheen. De radio en geluidsboxen zelf werken gewoon. Als ik muziek afspeel in windows media player geeft hij deze foutmelding;

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidspparaat is opgetreden.
Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geinstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.
Als ik de probleemoplosser van windows laat werken dan vind het geen audio-apparaat.
Graag advies

Alvast bedankt,

Groetjes Walter

Klinkt inderdaad als een driverprobleem.
Als je een geintegreerde geluidskaart hebt, bezoek dan de website van de maker van je moederbord (Asus, MSI, Foxconn etc.) of de maker van je PC (Acer, HP, Dell)
en download de Windows 7 drivers van hun support pagina. Dit is ook verstandig voor de rest van je hardware (videokaart bijv) om toekomstige problemen te voorkomen.

drivers wel geinstalleerd???

Het is opgelost.
Ik had de drivers al wel geinstalleerd, en hij gaf ook aan dat dit de nieuwste waren. Ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nou werken ze wel.

Gr. Walter

is de vraag opgelost?? klik dan even op de knop "vraag opgelost" hierbeneden
zodat andere gebruikers dat ook weten:D:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan