Pc geen stroom en start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jajolo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Ik had een 300 watt voeding, nadat deze stopte gisteren een 650 watt met 3 fans erin gezet.

Niets doet het, ook de fans niet, andere snoeren en stopcontacten geprobeerd maar niets alsof er geen stroom opkomt.

De oude is vermoedelijk doorgebrand, een ringetje binnenin zat tegen een zilverkleurige rechthoek geplakt.
Zelf dacht ik dat van de nieuwe op z'n minst de fans het moesten doen.

Wie weet wat ik kan doen.

jajolo zei:
Ik had een 300 watt voeding, nadat deze stopte gisteren een 650 watt met 3 fans erin gezet.

Niets doet het, ook de fans niet, andere snoeren en stopcontacten geprobeerd maar niets alsof er geen stroom opkomt.

De oude is vermoedelijk doorgebrand, een ringetje binnenin zat tegen een zilverkleurige rechthoek geplakt.
Zelf dacht ik dat van de nieuwe op z'n minst de fans het moesten doen.

Wie weet wat ik kan doen.

Hopelijk toch geen Q-Tec of Sweex, die zou ik niet mijn PC willen hebben, goedkoop is duurkoop.

Je kunt de voeding alleen proberen te starten zonder deze niet op het mobo aan te sluiten en met de grijze en zwarte draad in het midden van de stekker kort te sluiten.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Je kunt de voeding alleen proberen te starten zonder deze op het mobo aan te sluiten met de grijze en zwarte draad in het midden van de stekker kort te sluiten.
Kleine aanvulling, de kleuren kunnen nog wel eens verschillen. Het gaat om Pin 14(verschillend van kleur) en een ground(meestal zwart). Zie bijlage:

Bijlagen

• atx_on.gif
    atx_on.gif
    25,9 KB · Weergaven: 89
crash zei:
Kleine aanvulling, de kleuren kunnen nog wel eens verschillen. Het gaat om Pin 14(verschillend van kleur) en een ground(meestal zwart). Zie bijlage:

Zijn beiden Q-Tec.

Bij de 650 watt geen aan/uit schakelaar.
Zolang de stroom niet aanslaat zal ik toch niets kunnen doen, dus ook niet kortsluiten.

De fans werken niet en is er geen stroom.

Vermoedelijk pas dinsdag kan er iemand mee naar de leverancier van de voeding.

Zit nu op een oude IBM van mijn kleindochter en kan niets beginnen.

Die voeding zou toch met de fans direct moeten reageren op stroomtoevoer.

Wat Lange Pier aangaf, was om de voeding te testen buiten de kast. Zo kun je controleren of het probleem in de voeding zelf zit.

crash zei:
Wat Lange Pier aangaf, was om de voeding te testen buiten de kast. Zo kun je controleren of het probleem in de voeding zelf zit.

De 650 watt is gisteren gekocht en als het zo niet lukt gaat deze dinsdag terug naar de winkel.

Ik kan het met de 300 watt proberen, heeft wel een aan/uit schakelaar.

Als ik het goed begrijp gaat het om de draden van de atx aansluiting.
Moet ik de draden gewoon openknippen van het plastic?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan