PC gegevens naar 2e PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Ik heb zopas een nieuwe PC gekocht , ik wens mijn gegevens van mijn oude PC naar de nieuwe over te brengen zonder dat ik een externe harde schijf heb, probleem is dat ik één monitor heb, is het voldoende dat ik de 2 computers via een netwerkkabel vebind maar moet de oude PC aan staan en werkt dit als er geen monitor op aangesloten is ???

Hoi,

je zal met een netwerkcrosskabel het wel kunnen doen maar wordt lastig zonder 2e monitor.
Is het een optie om de hd uit de nieuwe pc als slave in de oude te hangen.
Of de oude hd als slave in de nieuwe.

Modag

Laatst bewerkt:
dit kan wel als op allebij een besturingssysteem is geinstalleerd en je de te ontvangen pc vooraf insteld met gedeelde mappen ect zou je die kunnen starten en dan vanaf de oude pc met monitor alles kopieren naar je netwerklocaties
je kunt dan beter wel eerst wizzard thuisnetwerk uitvoeren

de verbindingskabel moet wel een crosswire zijn
dit houd in dat je het groene aderpaar moet wisselen met het oranje ,wel volkleur op volkleur houden en half op half

Wat je ook kunt proberen is de Wizard Bestanden en instellingen overzetten welke te vinden is onder het startmenu.
Dat biedt ook veel mogelijkheden.

ok

prima , een laatste vraagje ik wens de nieuwe PC op het internet aan te sluiten, ik kreeg geen enkel cd mee wel de benodigde telefoon kabel, om aan te sluiten aan de interne 56k modem kabel, kan ik vanuit mijn oude PC een account aanmaken om met de nieuwe op het Internet te graken want momenteel ben ik tijdelijk zonder multi adsl modem.

Ik zou zeggen;

op de oude pc de wizard bestanden overzetten uitvoeren. Daarna je harde schijf eruit halen en inbouwen in je nieuwe pc. Van daaruit de boel weer importeren.

Vergeet niet je oude schijf op slave in te stellen voor je hem inbouwd inje nieuwe pc.

Zonder tweede monitor heb je trouwens een kvm-switch nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan