PC gezocht voor gaming....4 opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shenny

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een computer waar ik de laatste games als WotLK en GTA4 op kan spelen met de video instellingen op hoog en geen geklier met mn FPS.
Ik ben op zoek gegaan op het web en heb al heel veel gezien ook op forums, zoveel dat ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer zie. Ook helpt het me niet echt dat ik een beetje een leek ben op CPU gebied. Duuuus....zelf bouwen begin ik niet aan dus heb ik een paar voorbeelden van samenstellingen hieronder met prijs, waarvan ik denk dat het wel goed moet zijn voor de komende 4 (hopelijk 5) jaar.
Wat ik graag wil vragen aan jullie experts :p welke is nu de beste keus voor wat ik wil en voor de beste prijs. En misschien een idee waar die prijsverschillen inzitten?
Alvast excuus voor de lap tekst :thumb:

Type 1 € 915,--

• Behuizing: - Recom X-Force Zwart, Groen, Geen Voeding
• Voeding: - OCZ Fatal1ty 550 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
• Processor: - Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
• Processorkoeler: - Arctic Freezer 7 Pro
• Moederbord: - MSI P7N Zilent + Zalman Koeler
• RAM-geheugen: - Corsair TWIN2X4096-8500C5D 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
• Videokaart: - XFX GeForce GTX 275 + Assassin\'s Creed 896 MB
• Primaire harde schijf: - Samsung Spinpoint F1 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
• Secundaire harde schijf: - Samsung Spinpoint F1 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
• Rewriter: - LG GH22NS30 S-ATA, Bulk, Zwart
• Besturingsysteem: - Microsoft Windows Vista SP1 Home Premium, NL, OEM, 32-Bit
• Assemblage + Installatie Windows, 3 Jaar Garantie

Type 2 € 904,--

• Behuizing: - Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding
• Voeding: - Be Quiet! Straight Power E6 650 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
• Processorkoeler: - Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity)
• Moederbord: - MSI P45 NEO-F
• RAM-geheugen: - OCZ Memory NVIDIA SLI-Ready Edition DC 4 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2
• Videokaart: - Asus Radeon HD 4870 DK 1024 MB
• Primaire harde schijf: - Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
• Rewriter: - Lite-On IHAS322 S-ATA, Retail, Zwart
• Besturingsysteem: - Microsoft Windows Vista SP1 Home Premium, NL, OEM, 64-Bit

Type 3 € 1.404,--

• Behuizing: - Antec Sonata III 500 Zwart
• Processor: - Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed
• Moederbord: - Intel X58 SmackOver Retail
• RAM-geheugen: - Mushkin XP3-12800 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 3
• Videokaart: - EVGA GeForce GTX 280 XXL 1024 MB
• Converter: - Recom 6-pins PCI-E To 8-pins PCI-E 6 Pin PCI-E, 8 Pin PCI-E, 15 Cm
• Primaire harde schijf: - WD AV-GP 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
• Rewriter: - Sony Optiarc DRU-860S S-ATA, Retail, Zwart

Type 4 € 1.185,--

• Behuizing: - Antec Gamersgear Twelve Hundred Zwart, Geen Voeding
• Voeding: - Corsair TX750 750 Watt, 24 Pins, 80 Plus Rating
• Processor: - Intel Core 2 Duo E7400 2.80 GHz, 1066 MHz, 3 MB, Boxed
• Moederbord: - GigaByte GA-X48-DQ6
• RAM-geheugen: - Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
• Videokaart: - Asus Radeon HD 4870 512 MB
• 2 Videokaart: - Asus Radeon HD 4870 512 MB
• Primaire harde schijf: - Hitachi Deskstar P7K500 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
• Secundaire harde schijf: - Hitachi Deskstar P7K500 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Monitor: Liyama Type E2207WS-B1 / 2Ms / 2 speakers : € 175,--
Toetsenbord: Logitech G11 Gaming keyboard : € 59,--
Muis: Logitech G9 Laser : € 56,--

Alvast bedankt voor jullie reacties en adviezen :thumb:

Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een computer waar ik de laatste games als WotLK en GTA4 op kan spelen met de video instellingen op hoog en geen geklier met mn FPS.
Ik ben op zoek gegaan op het web en heb al heel veel gezien ook op forums, zoveel dat ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer zie. Ook helpt het me niet echt dat ik een beetje een leek ben op CPU gebied. Duuuus....zelf bouwen begin ik niet aan dus heb ik een paar voorbeelden van samenstellingen hieronder met prijs, waarvan ik denk dat het wel goed moet zijn voor de komende 4 (hopelijk 5) jaar.
Wat ik graag wil vragen aan jullie experts :p welke is nu de beste keus voor wat ik wil en voor de beste prijs. En misschien een idee waar die prijsverschillen inzitten?
Alvast excuus voor de lap tekst :thumb:

Type 1 € 915,--

• Behuizing: - Recom X-Force Zwart, Groen, Geen Voeding
• Processorkoeler: - Arctic Freezer 7 Pro
• Moederbord: - MSI P7N Zilent + Zalman Koeler
• RAM-geheugen: - Corsair TWIN2X4096-8500C5D 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
• Videokaart: - XFX GeForce GTX 275 + Assassin\'s Creed 896 MB
• Primaire harde schijf: - Samsung Spinpoint F1 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
• Secundaire harde schijf: - Samsung Spinpoint F1 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
• Besturingsysteem: - Microsoft Windows Vista SP1 Home Premium, NL, OEM, 32-Bit

Type 2 € 904,--

• Behuizing: - Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding
• Voeding: - Be Quiet! Straight Power E6 650 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
• Moederbord: - MSI P45 NEO-F
• RAM-geheugen: - OCZ Memory NVIDIA SLI-Ready Edition DC 4 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2
• Videokaart: - Asus Radeon HD 4870 DK 1024 MB
• Primaire harde schijf: - Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
• Rewriter: - Lite-On IHAS322 S-ATA, Retail, Zwart

Type 3 € 1.404,--

• Behuizing: - Antec Sonata III 500 Zwart
• Processor: - Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed
• Moederbord: - Intel X58 SmackOver Retail
• RAM-geheugen: - Mushkin XP3-12800 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 3
• Videokaart: - EVGA GeForce GTX 280 XXL 1024 MB
• Converter: - Recom 6-pins PCI-E To 8-pins PCI-E 6 Pin PCI-E, 8 Pin PCI-E, 15 Cm
• Primaire harde schijf: - WD AV-GP 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
• Rewriter: - Sony Optiarc DRU-860S S-ATA, Retail, Zwart

Type 4 € 1.185,--

• Behuizing: - Antec Gamersgear Twelve Hundred Zwart, Geen Voeding
• Voeding: - Corsair TX750 750 Watt, 24 Pins, 80 Plus Rating
• Processor: - Intel Core 2 Duo E7400 2.80 GHz, 1066 MHz, 3 MB, Boxed
• Moederbord: - GigaByte GA-X48-DQ6
• RAM-geheugen: - Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
• Videokaart: - Asus Radeon HD 4870 512 MB
• 2 Videokaart: - Asus Radeon HD 4870 512 MB
• Primaire harde schijf: - Hitachi Deskstar P7K500 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
• Secundaire harde schijf: - Hitachi Deskstar P7K500 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Monitor: Liyama Type E2207WS-B1 / 2Ms / 2 speakers : € 175,--
Toetsenbord: Logitech G11 Gaming keyboard : € 59,--
Muis: Logitech G9 Laser : € 56,--

Alvast bedankt voor jullie reacties en adviezen :thumb:

Ten eerste.. overal zit standaard vista bij?? dat is voor mij al een minpuntje, xp werktnog altijd sneller(vooral bij gamen) dan vista en eind dit jaar komt windows 7 uit die sowieso al een stuk beter werkt. Maar type 4 is een leuk systeem, mits je de Cpu E7400 voor de E8600 (3.33 ghz) verruild en de kast twelfe hunderd is best een groot lomp ding, de nine hunderd past daar ook perfect omheen en die is een stuk minder lomp en groot.
Voor de rest voor die prijs zit je goed, de videokaarten zijn samen goed krachtig en ook het moederbord is van A klasse! Bij type 1 en 2 ligt een MSI boardje in en dat zijn toch een stuk mindere boarden dan de gigabyte boarden.

Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor type 3 gaan, kost wel het meest, maar is ook het best. Beste videokaart en processor. Van dat systeem heb je het meest plezier. En zeker om dat de socket van de andere oud is en daar geen processors meer voor uitkomen, moet je als je sneller wilt een nieuw moederbord kopen en dat is bij type 3 niet het geval. Ook de videokaart is het best van de 4. Maar waarom precies die 4? Want waarschijnlijk kan marsmannetje er denk ik nog wel wat mooiers van maken.

Hey,

Ja ik heb al wat gezien op dit forum van marsmannetje :p
Maar ik kan die handel zelf niet bij elkaar zoeken en assembleren....wordt echt een puinhoop...heb ik gewoon het verstand of het geduld niet voor. Ben een beetje het type inpluggen updaten rammen. Tuurlijk wat software installeren is geen probleem maar die hardware :shocked:
Deze types kun je vrij standaard bij een shop krijgen en maar beperkt (door vooraf gestelde opties) een beetje verbeteren.
Ik heb hun experts net een mail gestuurd omdat ik wel wat rare verschillen zie in de combinaties moederborden en videokaarten en processoren. Is bij de een dat weer heel goed maar is het volgende onderdeel net weer iets minder terwijl de andere cpu dat onderdeel wel goed heeft en weer iets anders wat minder etc. Of lijkt dat nu maar zo?
En vraag ze ook of daar nog wat aan te doen valt zodat er iets meer mogelijk is dan alleen hun vooraf gestelde opties op internet.

Anyway wel top al binnen 30 minuten wat goede reacties :thumb:

Laatst bewerkt:
Het inelkaar zetten van hardware is niet zo heel moeilijk hoor, ik heb het paar maanden gelden ook gedaan, heb gewoon wat dingen op internet doorgelezen en wat dingen gekeken op youtube en gewoon goed de handleiding doorlezen, dan kan er haast niets fout gaan. En anders kan je voor een kleine meer prijs het laten doen meestal door de webshop.

bij azerty, 4launch kunnen ze ook gewoon het systeem in elkaar zetten voor een paar tientjes

Bovenstaande configuraties zijn allemaal inclusief assemblage en garanties etc.
Komt allemaal bij Salland vandaan. Weet niet wat voor ervaringen jullie met die club hebben. Ik heb in ieder geval nog geen reactie gehad om mijn mail met vragen. Waaronder of het mogelijk is om die processor van type 4 te upgraden.
Heb 4Launch ook bekeken....maar ik wordt horendol van al die keuzes die er mogelijk zijn en weet niet precies wat nu weer beter is dan het een of dat is beter maar veel te overdreven.
Weten jullie of die Vista 64 nu echt nodig is in een soortgelijke samenstelling als hierboven? Of is zoals Eduard zei het verstandiger om XP64 te gebruiken of misschien wel te wachten op Windows 7?
Zal in ieder geval nog even verder hier kijken want ik zag nog meer mensen met ongeveer dezelfde vraag als ik.
Toch wel een handige site...pas eergister ontdekt :p

Ik zou minimaal wachten tot vista wordt aangeboden met 'gratis' upgrade naar W7 (je moet nog wel administratiekosten betalen - oa voor verzendkn). En anders idd even tobben met Windows XP.

edit:
Salland is nogal traag. Niet alleen met mailen, maar gewoon sowieso. Ik zou ze niet kiezen voor een systeem.
Liever Azerty en 4launch.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt Marsmannetje,
Ik zal dan toch nog maar wat geduld vanuit mn tenen trekken en toch me maar eens extra verdiepen in 4Launch.
Om het iets makkelijker te maken misschien heb je eventueel nog wat tips voor het vinden van die spullen?
Alvast bedankt.

Goedemiddag allemaal,
Het is hier een tijdje stil geweest maar ik heb ook wat uitgezocht.
Nou, na heeeel veel nalezen op dit forum en Hardwareinfo artikelen entesten door geneusd etc. (oh en een onverwachte financiële meevaller ;)) kom ik tot een hele andere configuratie dan ik eerst had met die "standaard" minimaal te configureren systemen.
Ik heb nu wel de losse componenten bij elkaar gezocht maar laat wel door de webshop de boel assembleren en de OS installeren kost € 49,95 dus ga ik niet het risico voor lopen dat het beschadigd of zo.
Ik was eerst bezig op Salland en heb daarna dezelfde configuratie nog eens op 4Launch gedaan....maar wat ik niet had verwacht is dat met alle garanties etc. Salland goedkoper uitkwam. Ik werd eigenlijk ook al gedwongen naar een andere (duurdere) video kaart bij 4Launch aangezien ze de GTX285 niet van Gigabyte hebben en de andere merken duurder zijn. Dit systeem is wel duurder nog dan de duurste die ik eerst had, type 3 dacht ik.....maar heeft ook veel meer lijkt me om echt zonder fps geklier nog zeker 4 jaar zonder problemen op hoge video settings te kunnen gamen. En dan nog lijkt het me dat ik nog ruimte over hou om uit te breiden mocht dat tegen die tijd nodig zijn. Onderstaande configuratie stond ook biiijjjjna hetzelfde in zo'n "standaard" bij elkaar zoek systeem maar dan met een HD 4890 videokaart en wel voor tegen de € 1.800,-- inclusief de randapparatuur garanties etc.
Mochten jullie toch nog nuttige tips of opmerkingen hebben hebben zijn die uiteraard van harte welkom :thumb:
Maar dit lijkt dan vooralsnog de eindconfiguratie die ik dan eventueel morgen ga bestellen:

Salland TFT-Pixelgarantie 20,1 T/m 24 Inch
Salland Assemblage Desktop + Installatie Windows, 3 Jaar Garantie
Moederbord GigaByte GA-EX58-UD4P
Videokaart GigaByte GeForce GTX 285 1024 MB
Besturing Microsoft Windows Vista NL, Home Premium, OEM, 64-Bit
Processor Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed
Harde schijf WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Geheugen Corsair TR3X6G1333C9 6 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 3
DVD re-writer LG GH22NS30 S-ATA, Bulk, Zwart
Behuizing Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding
Voeding Antec TP-750 Blue 750 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Muis Logitech Mouse G9 Laser
Monitor Iiyama ProLite E2407HDS-B1 24 Inch / 60.9 Cm, 2 Ms, Zwart

Totaal inclusief BTW € 1581,71 (bij 4Launch zat ik rond de € 1.720,--)

Komt alleen de keyboard wel van 4Launch want de levertijd lag op 20+ dagen bij Salland:
Keyboard Logitech G11 Gamers keyboard € 59,--

Groetjes

Laatst bewerkt:
Nou bovenstaande is het geworden.

De boel 24 juni besteld......vrijdag 3 juli 's morgens binnen.
Alles compleet zelfs met dat keyboard...was gemaild dat ze weer een nieuwe partij binnen hadden dus toch ook maar bij hun gehaald.
Was stevig verpakt, compleet met alles wat er bijhoorde (extra snoertjes en ander ongebruikt spul even in een apart doosje met de garantie bewijzen etc.) niks beschadigd was echt monitor, muis en keyboard aansluiten, stroom er op en draaien.

Vrijdag alle andere software die ik al had geïnstalleerd en WoW er op geknalt.
Begin van de avond online...video settings op Ultra gezet en de moeilijke plekken op gezocht. Ging als een trein.....dik te vreden mee....ziet er prima uit.
Beeld en vormgeving perfect geen haperingetje wat dan ook...maar goed mag ook wel met dit systeem.

Bedankt voor jullie reacties en tot ziens.....

Slotje mag dr op :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan