PC gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppaul

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
ik zit met een oude pc waar het een en ander niet van werkt, u ben ik steeds bezig om onderdelen te vervangen waardoor ze weer loopt maar dat is duur en werkt niet altijd even goed:S, nu ben ik van plan om een nieuwe pc samen te stellen alleen heb geen flauw idee waar ik moet zoeken en wat het moet zijn.

Nu hoop ik dat een paar van jullie zo vriendelijk willen zijn om voor mij een pc samen te stellen:thumb:

Budget: zo laag mogelijk
Capaciteit: moet een aantal games aankunnen zoals modernwarfar 2, dirt 2 enz:D
Doel: wat games aankunnen maar is niet extreem

cdspeler/brander heb ik al evenals een aantal fans, fancontroller, 1 tb hardeschijf, ook heb ik een kleine grafische kaart readon 3450hd, ik weet niet of dit genoeg is voor mijn plannen.

ik weet dat een game pc altijd duur is en daarom hoop ik dat jullie iets voor mij kunnen betekenen,

edit: doel en wat ik al heb

alvast bedankt,

Paul van Hoek

Laatst bewerkt:
ik heb deze pc:

Amd Dual Core 4.2 Ghz@
9800GT
4GB Ram
250GB HDD 7200RPM

Inclusief : 20 inch LCD Beeldscherm + Ultra Flat Keyboard van Logitech + Draadloze Muis Van Logitech!

Ik speel er de Games: Black Ops, Crysis 2, Maffia 2, GTA IV etc. EROP

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je misschien duidelijker kunnen zijn met je budget, wat de max is dat je wilt gaan uitgeven.
Dat maakt het een stuk makkelijker.

Eerst maar eens een invul lijstje.
Aan de hand daarvan zouden leden iets kunnen samenstellen voor je.

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Budget - 500 euries
Doel - een paar simpele games zoals verteld, eventueel wat tekenprogramma's zoals inventor, enz
Omgeving - geluid maakt mij helemaal niets uit:D
Assemblage - Zelf in elkaar zetten (ervaring)

Besturingssysteem - windows 7 (heb ik)
Opties / randapparatuur - heb al een harde schijf, cd speler en brander, enkele fans, fancontroler, grafische kaart readon 3450HD, mag geupgrade worden:P, monitor muis en toetsenbord staan er al, draadloos netwerk ontvanger heb ik ook, is alleen buiten gebruik

Paul als je die games wilt spelen dan kan je gaan voor mijn Game pctje!
Is goed genoeg en Crysis 2 en GTA IV doen het nog goed ook Crysis 2 (Medium / High)

@Kooijthuh: Denk niet dat de bedoeling is als men naar een nieuwe pc gaat dat men gebruik gaat maken van relatief oude hardware.

@Foppaul:Er komen vanzelf wel leden online die iets voor je kunnen samenstellen.En die daar de juiste ervaring in hebben.ff geduld dus...;)

Laatst bewerkt:
@kooijtjuh
jou pc kopen of dezelfde pc als jou kopen? ik heb namelijk liever een nieuwe:D

ik wil trouwens ook over een tijdje het een of ander kunnen upgraden, alvast bedankt

Aangezien je de rest zelf hebt(gelukkig voor het budget(voor game pc)), is dit wat je nodig hebt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...260699]=1&product[285074]=1&product[287954]=1

Hij is alleen 10 euro boven je budget, maar dat vind je vast niet erg:P

Als upgrade zou ik beginnen voor later: andere CPU koeler. Dit is nu de stock koeler maar die zijn vaak niet zo super!
Voor de rest aan upgrade later. Misschien een snelle harde schijf en wat meer geheugen er bij voor je tekenprogramma(voor games is 4 Gb zat!).
Deze pc kan voorlopig nog wel wat games aan :D

Laatst bewerkt:
@ woutertjuh88 die 10 euro maakt mij niet zo veel uit nee:P en bedankt voor het samenstellen!

Nu hoop ik dat iemand anders net zo aardig is als woutertjuh88:P en voor mij ook een pctje wil samenstellen zodat ik een beetje kan vergelijken en de leukste kan uitkiezen:)

Alvast bedankt!

Waarom stelt iedereen een game pc samen met een amd processor en een asrock mb? kennissen van mij hebbe ook een gamepc maar die werken met de intel i serie

Je nieuwe vraag hierbij aangeplakt.Het is niet nodig(zelfs niet toegestaan)daarvoor een nieuw topic te openen.;)

Omdat die qua kracht beter is dan een i3 en wel een quad core heeft (zeg ik het goed Frank?, de i3 heeft toch maar een dual core?).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan