PC goed genoeg voor games??

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Beste,

Ik heb een vraag.
Ik heb zelf een PC in elkaar gezet voor ongeveer €350-400.
Ik heb de laatste tijd nogal problemen met een aantal games en vroeg ik me af hoe andere inschatten welke games mijn pc aan zou moeten kunnen.

PC specificatie:
ASRock B75M-DGS
Intel Pentium G630
NVidia MSI GeForce N560GTX-ti
4GB RAM Kingston
Corsair CX430
Windows 7 Ultimate

Welke games zou ik moeten kunnen spelen en op welke setting ongeveer? graag voor games als fifa 13, assassins creed 3, far cry 3, gta iv.

Alvast bedankt,
Leon

je computer zou prima alle genoemde games aankunnen. misschien niet op de hoogste kwaliteid, maar toch zeker wel op gemiddelde kwalitijd zonder lag. wat je niet moet vergeten is dat je de drivers installeert van je videokaart, anders kunnen games wel traag lopen. je kan jou drivers vinden op http://www.nvidia.com

Ikzelf vind het nogal een lichte voeding voor een dergelijke kaart ...

EDIT: een 'nietslimme vraag' verwijderd

EDIT2: na een kleine speurtocht omtrent de minimale systeemeisen van genoemde spellen kom ik tot de conclusie dat je processor daar net aan voldoet.

EDIT3: Een bescheiden videokaart als de Nvidia 8800GTX is in combinatie met een Intel Core2 Duo E6700 al genoeg om Far Cry 3 te kunnen spelen, al raadt Ubisoft een Nvidia GTX480 met een Intel Core i3-530 aan. Voor de optimale instellingen zijn een Nvidia GTX680 en een Intel Core i7-2600K vereist. Uiteraard werken de AMD-equivalenten van de genoemde kaarten en processors ook prima.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de drivers wel geinstalleerd voor de videokaart(nieuwste versie gisteren geinstalleerd).

Tja dat mijn pc deze spellen (al dan niet op middel/lagere settings) aan moet kunnen dacht ik ook al. Alleen nu heb ik tijdens het spelen van fifa 13 en assassins creed III erg last van haperingen en een lagere frame rate. Dit komt denk ik omdat het verbruik van de processor tegen de 100% aan zit!?

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? En dit ligt er niet aan dat de processor niet goed genoeg is, ik heb namelijk zelf ook gezocht naar informatie over deze processor (G630) (zie youtube filmpje: watch?v=CZtfEVkSN2E) (en zie 'performance' tussen de aanbevolen processor van fifa 13 en mijn processor http://www.cpu-world.com/Compare/345/Intel_Core_2_Duo_E6750_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G630.html)
Daarnaast heb ik een link gevonden van een ander forum met daarin dezelfde vraag over deze processor: (http://www.overclock.net/t/1271452/g630-enough-for-gaming)

Graag hoor ik wat jullie er van denken hoe ik dit kan oplossen!?

Alvast bedankt

ik heb nog een beetje gezocht enzo en ik ben er misschien achter wat bij mij het probleem veroorzaakt,
mijn pc koelt niet echt goed en de processor is zonder dat ik iets doe al over de 70% heen.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn??

Héél goed zelfs, al denk ik eerder dat óf de koeler niet juist gemonteerd is (een beetje scheef dr op staat) óf deze maakt te weinig rpm (draait niet hard genoeg)

hierbij een printscreen waarbij te zien is dat mn processor veel te warm is. CPUID.png
Is hier ook iets op te zien dat de koeler te weinig rpm maakt? (dit staat er namelijk wel bij maar zelf heb ik hier weinig verstand van. Mocht dit zo zijn dan hoor ik het graag)

Ik zat er ook over te denken misschien een nieuwe kast of processorkoeling te kopen mocht er geen andere oplossing gevonden worden.

Graag hoor ik reactie.

Bijlagen

• CPUID.png
    CPUID.png
    49,8 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
pentium met die videokaart is niet zon beste combo volgens mij. je kunt miss een i3 of een intel core 2 quad als die i3 niet past

en koop misschien een betere cooler voor de processor

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt nog voor je reactie Emiellr. maar het probleem is inmiddels opgelost, ik had stomweg de fan aan de achterkant van de pc verkeerd om erin gezet haha :P
Nu doet mn pc het goed en kan ik fifa 13 makkelijk op hoogste settings doen en far cry 3 en assassins creed 3 op hoge settings met 30fps :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan