[PC] Graag mening + toevoegingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Goedendag,

Ik zit al een tijd wat websites te bekijken voor een compleet
systeem. Maar vaak denk ik toch dat het goedkoper kan en
daarom dacht ik om zelf even wat samen te stellen.

Ik heb alle losse onderdelen besteld op www.citypc.nl Echter moet er nog een moederbord + processor bij. En dit vind ik toch een moeilijke keuze en waar ik op kan / moet letten. (zie bijlage)

Op www.citypc.nl hebben keuze uit deze type moederborden
- AMD Socket 754
- AMD Socket 939
- Intel Socket 478
- Intel Socket 775

1 )Wat is het verschil tussen intel 478 en 775?
2 )Waarom kiest iemand voor een intel of een AMD ?
3 )Welke processor zou er bij moeten?
4 )Ik heb een videokaart gekozen (bijlage), hij is goedkoop, maar er zit ook een tv-kaart in.

Het geheugen vergroot ik denk ik nog met 2x512mb. En hdd misschien ook nog wel. Maar mijn grootste vraag is welk moederbord en processor?

:love: BVD

Mark

Bijlage: Computer.gif

Laatst bewerkt:
Antwoord op vraag 1: 478 is de oude serie en 775 de nwe serie moederborden voor Intel Processoren, Intel wil graag van de oude "rommel" af....

Vraag 2: waarom kies jij voor een Opel als Auto en ik voor een Toyota, kwestie van smaak denk ik. Wel schijnt het dat de recentere AMD's sneller games laten lopen dan vergelijkbare? Intels en dat AMD's niet meer zo heel erg warm worden tegenover Intel die dat nu wel worden.

Vraag 3 : Vraag eerst af welk board je zou willen hebben, kijk dan of je processor dr inpast.

Vraag 4 is eigenlijk geen vraag, tzal wel een goeie wezen, ik weet het eerlijk niet!!

MObo: Asus A8v deluxe
Pro: AMD Athlon64 3000+
en een koler niet te vergeten, zit er niet standaard bij!!!

Al heb ik geen flauw id wat je met je systeem gaat doen en wat je budget is

Ben zelf amd aanhanger vanwege een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan de intel. Heb zelf een 754 maar de 939 is moderner. Samen met de nvidia nforce 4 chipset. Zou ook zeker voor een pci-e systeem gaan.

succes

ben je een gamer? zoja: steek dan maar een betere videokaart in(ik denk dan aan de geforce 6600 GT)
zonee: laat die videokaart weg, je hebt hoogstwaarschijnlijk een onboard kaart op je motherboard, das dan alweer geld uitgespaard.

oja: het is geen tv-kaart die erin zit, maar een tv-out: dit betekent dat je je pc aan kunt sluiten op je televisie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan