PC hangt bij PCI Device listing

Status
Niet open voor verdere reacties.

luckyluke1945

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
PC hangt bij PCI Device listing. Na wachten verschijnt melding dat windows niet kon opstarten etc. het indrukken van ENTEWR heeft bij NORMAAL OPSTARTEN geen effect meer. Er zit dan niets anders op dan PC uit te zetten

Laatst bewerkt:
Op het moederbord asus P2B-VM zit VGA kaart, een ethernetkaart en een inbelmodemkaart. In eerste instantie had ik geen beeld meer tijdens opstarten en bleef de PC hangen op het moment dat de harde schijf werd aangesproken. Na herinstallatie win xp in een andere computer weer op de harde schijf te hebben gezet (start daar goed op) blijft de PC nu hangen bij PCI Device listing met beeld!

Ik heb gisteren eens rondgekeken op 't net,deze foutmelding ben ik voor 99,9% tegengekomen bij een Asus mobo,heb je de laatste tijd iets veranderd aan de hardware?Nieuwe drivers geïnstalleerd?Heb je al 's gekeken bij apparaatbeheer? Gele vraagtekens?Kijk ook 's bij: run-msinfo32 vooral bij de hardwaresectie of er geen I/O of IRQ conflicten zijn,dat inbelmodem kun je er wel uithalen.Kortom op 't AsusForum kom ik verschillende oorzaken tegen,ik zou zeggen ga daar 's kijken dan kom je wellicht sneller achter de oorzaak.Kijk ff hier:)

Laatst bewerkt:
ik weet niet hoe je bij apparaatbeheer kunt komen. Na de bios en setup naar default te hebben gezet. start hij nu op met geheugen test, na ESC gaat hij verder en krijg ik de keuze voor safe mode etc kies ik safemode dan worden de drivers geladen tot \system32\mup.sys en blijft dan hangen.

Thanx Mik,
Problem is solved. Harddisk was corrupt en tegelijkertijd was de CD/dvdspeler defect. Opstarten met cd lukte dus niet. Samenloop van omstandigheden. Bedankt voor de hulp.
Nu alleen nog het onderwerp hier afsluiten

Graag gedaan,is een behoorlijk oud beestje zag ik PII Celeron?
In ieder geval is 't opgelost was net 'n uitgebreid antwoord aan't typen en zag dat 't al opgelost was,grtjzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan