Creator1
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 feb 2011
Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuw systeem gekocht, bedoelt om te gamen. De onderdelen heb ik los gekocht en zelf in elkaar gezet. Ik heb echter wel een paar probleempjes gehad met het systeem, vooral in het begin. Ik kreeg een aantal Blue Screens in de eerste weken en er gebeurde iets anders raars: het beeldscherm bleef hangen. Het rare hiervan was dat de muziek op de achtergrond gewoon doorging met spelen. Dat betekent dus dat de computer nog wel degelijk iets doet. Ik heb er na een iets van een maand nadat ik de PC in gebruik genomen had geen last meer van gehad. Tot nu. De laatste week is dit probleem weer twee keer voorgekomen. De eerste keer was ik druk bezig met werken, toen op een gegeven moment ineens het beeldscherm veranderde in een streepjespatroon. De muziek ging gewoon door. Vandaag had ik het probleem op een andere manier. Na een tijdje schakelt het beeldscherm zichzelf uit. Als je dan de muis beweegt, gaat hij weer aan. Dit gebeurde niet. Het harddisk lampje knipperde echter nog wel gewoon vrolijk door.
Mijn vermoeden is dat dit een probleem is met de videokaart, alsof die ineens slecht gaat functioneren of stopt, terwijl de rest van de pc lekker doorgaat. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken naar oplossingen, dus ik hoop dat men me hier verder kan helpen.
Mijn PC:
CPU: AMD FX-8320
GPU: MSi R9 270 2GB (aangesloten op DVI)
Mobo: Gigabyte 970A-UD3P
RAM: 8GB Crucial Ballistix Sports
PSU: Cooler Master G550M (550W)
Mijn vermoeden is dat dit een probleem is met de videokaart, alsof die ineens slecht gaat functioneren of stopt, terwijl de rest van de pc lekker doorgaat. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken naar oplossingen, dus ik hoop dat men me hier verder kan helpen.
Mijn PC:
CPU: AMD FX-8320
GPU: MSi R9 270 2GB (aangesloten op DVI)
Mobo: Gigabyte 970A-UD3P
RAM: 8GB Crucial Ballistix Sports
PSU: Cooler Master G550M (550W)