PC hangt na bezoek Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
10.587
Ik ben de pc van me zusje opnieuw aan het inrichten en heb er Win98 op staan. Nu het volgende probleem:

Alles gaat goed (installatie Win98, drivers etc), todat ik een bezoekje heb gebracht aan de Windows Update. Ik heb hier alleen Internet Explorer 6 weggehaald.

Maar dan na de 1e volgende reboot blijft de pc hangen bij Win98-bootlogo. Veilige modus werkt wel en zodoende heb ik IE6.0 er weer af kunnen halen. Echter nu blijft hij nog steeds op hetzelfde stuk hangen.

Ik heb dit probleem al 2 á 3 dagen, (al tig keer Win98 er opnieuw opgezet) en telkens blijft ie hangen als ik iets van de Windows Update haal. Of het nu een patch is voor het afsluitprobleem of, zoals nu, IE6.0

Ik heb dit ook geprobeerd met WinME en dan gaat et goed. Alle updates worden binnengehaald zonder later opduikende problemen.

Alle drivers zijn up-to-date dus dat is et niet. Wat is et dan wel?
 
Ik heb maar een image gemaakt van de Win98-partitie met alles basisinstellingen (drivers etc).

Ik weet nog niet wat nou steeds de hangers veroorzaken. Zonet was ik gewoon nog op de Windows update, maar heb nix geinstalleerd.

Bij de volgende reboot bleef ie wederom hangen. Gelukkig had ik van te voren een image gemaakt, dus et stond er zo weer op.
 
Start eens op in dos modus en typ in scanreg /restore. Hiermee kan je een register terugzetten (windows slaat kopieen van de laatste 5 registers op). Kies een datum van voordat de problemen (de update dus) begonnen.
 
Heb ik al gedaan, maar tevergeefs.

Ik heb eerst Scanreg /fix geprobeerd; helpt niet.

Toen heb ik, zoals jij al zei, Scanreg /restore gedaan; helpt ook niet.

Win98 loopt nu goed. Ik heb besloten eerst maar van de Windows Update af te blijven.
 
Zijn die updates niet los te downloaden? Kan jij het bijvoorbeeld op je eigen computer doen en via het netwerk overzetten naar je zusje haar PC. :)

Sowieso Internet Explorer 6.0 is aan te raden omdat 5.0 vaak scriptfouten geeft. (Die ik ook kreeg voor ik 6 nam)
 
Mjah. Ik doet dat niet meer nu.

Ik heb net allemaal instellingen vastgelegd voor haar zeg maar, en heb geen zin om dat straks weer opnieuw te moeten doen.

Als er scriptfouten o.i.d optreden, dan zal ik et nog es proberen. Maar dat heeft ze nu nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan