Pc hapert soms tijdens het opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter pfoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pfoe

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
De laatste tijd lukt het niet altijd om op te starten. Soms blijft hij haperen bij het windowsscherm (je weet wel, wanneer er windows 7 verschijnt ;)) en soms bij het welkomscherm. Als ik dan op reset duw, start hij op zonder problemen.
Hoe kan je opsporen wat het probleem veroorzaakt?

mmm.....

Dit kunnen meerdere dingen zijn...
Drivers die niet goed werken, hardware die stuk gaat, of gewoon een softwarefout in Windows zelf.
Maar het kan natuurlijk ook een virus zijn. Doe maar eens een scan met Avira AntiVir Personal 10, en als dat niks oplevert, dan met SuperAntiSpyware. Update de definitie bestanden wel, dan kunnen er meerdere virussen ( eventueel ) gevonden worden.

Ik hoor het nog wel!

Groetjes, UltraWare

Hoi Ultraware, ik heb Avira en Superantispyware eens grondig laten scannen en dat leverde wel een paar dingetjes op. Het heeft niet veel geholpen vrees ik, want toen ik de pc daarnet wou aanzetten, bleef hij weer hangen. :(
't Begint vervelend te worden..

groetjes

ok

Zit er toevallig geen USB stick in de computer, of een externe HD? Probeer eens op te starten met alle printers, scanners enz. eruit? Kijken of dat wat oplevert.
Ohja, zou je ook kunnen zeggen om wat voor PC het gaat?

Veel succes nog!:thumb:

Dank je!
Er is een printer op aangesloten, maar dat is zo verholpen. :p

Dit is m'n pc (in juli gekocht):

AMD Phenom II X4 955 3.2GHz HT 8MB AM3 BE Box
Cooler Master Midi Tower Gladiator 600 ATX No PSU (zwart)
Corsair Voeding CMPSU-550VXEU 550W
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AMD 790X, SATA2 RAID
Logitech Media Keyboard 600 AZERTY
Logitech RX250 Optical Mouse USB&PS/2 OEM (zwart)
Logitech Speakerset S-220 2.1 OEM
MSI Videokaart PCI-e Radeon HD4890 OC 1GB DDR5 2xDVI/HDCP
OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 Gold
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Samsung TFT Monitor 2243BW 22", DVI (zwart)
Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AAKS

Hij draait trouwens Windows 7 home premium 64bit.

Ok

Ok, mooi zo, een custom PC zie ik? Die zijn altijd het beste :)

Dit klinkt als veel werk, maar zou dit wel moeten kunnen oplossen.

Deïnstalleer eens een aantal drivers. Bijvoorbeeld van de videokaart, of van de geluidskaart. Kijk dan eens of hij nog hapert. Zoja, dan moeten we nog verder gaan zoeken naar het probleem. Zoniet, dan kan je die nieuwste drivers voor die hardware downloaden, en dan zou alles weer prima moeten werken.

Ja, dankzij dit :thumb:-forum natuurlijk. :D
Vroeger had ik een laptop, maar dat ding bleef maar voor moeilijkheden zorgen..
Ik ben alleszins heel tevreden.

Sinds de printer losgekoppeld is, heb ik nog geen opstartproblemen gehad, dus misschien eerst even afwachten vooraleer ik aan die lastige taak begin. ;)
Ik hou je op de hoogte.

Alvast bedankt voor de hulp!

oh ,ok

Ok, wacht dan maar een keer, als hij weer raar gaat doen met opstarten, dan die moeilijke taak uitvoeren, en als er niks meer gebeurt, probeer dan de drivers van de printer opnieuw te installeren, of kijken of er al nieuwere drivers zouden moeten zijn. Installeer deze, als hij dan weer raar doet met opstarten, printer er alleen inpluggen waneer je al bent ingelogd.

Geen opstartproblemen meer! Bedankt voor al jouw hulp, Ultraware! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan