PC (hardeschijf) kraakt en loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

martie112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
beste helpmij leden ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik net nieuw ben:rolleyes:

ik ben martijn en doe nu de ICT opleiding game-design in Utrecht...

ik heb pas windows XP home opnieuw geintaleerd en deze heeft het ook een tijdje gedaan maar nu heb ik dit probleem

nadat ik mijn windows heb opgestart gaat alles goed hij maakt gewoon verbinding met internet enz. maar nadat ik bijvoorbeeld een spel ga spelen of msn ga geruiken begint de pc te kraken (EDIT: Na het spel te hebben gesloten) en begint deze stukje voor stukje vast te lopen... zo begeeft eerst de muis het en daarna gaat de taakbalk weg... wat mij dus lijkt op een fout in het procces explorer.exe:shocked:

is er toevallig iemand met een oplossing voor dit probleem....:confused:

Laatst bewerkt:
o ja nog even wat extra's ik heb een externe harde schijf gebruikt mischien heeft dit bijgedragen aan het probleem??

Hallo,welkom op helpmij:thumb:

Wat het kan zijn weet ik niet precies. Maar je kunt met een aantal dingen testen of het aan de hardware ligt.

- Je kunt je geheugen testen met mem86. (http://www.memtest86.com/download.html)

- Het commando "chkdsk /r" uitvoeren via het hertstelconsole van de windows installatie cd. Deze controleert je hdd op clusterfouten ed. Ook is er software (freeware) die je hdd kunnen testen. Ook bij de fabrikant van de hdd is er vaak software te verkrijgen.

- Open de kast en start de pc. Kijk goed naar de fans of er iets mis is. Luister ook goed waar het geratel vandaan komt. Het kan ook een lager zijn van een fan die niet meer goed fuctioneerd. Vervang deze dan.

Dit zijn slechts een paar dingetjes die je kunt doen om erachter te komen wat het probleem kan zijn.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan