PC -> HDMI -> HDTV, Wel Beeld Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelHelp

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem en hoop daar antwoord op te krijgen:

Mijn laptop (Dell XPS M1530) is aangesloten met een HDMI (Logitech 1.3) kabel op mijn HDTV (Samsung PS50P96). Ik heb mooi HD beeld alleen ik hoor mijn geluid nog steeds over de speakers van mijn laptop. Ik zou dit geluid uiteraard over mijn tv of nog beter over mijn JVC home cinema set afspelen. Mijn home cinema set met dvd speler heb ik al aangesloten op mijn tv. en ik heb nu mijn tv geluid ook al over mijn home cinema set (dat werkt dus goed).
Maar dat ter zijde, hoe krijg ik nu geluid over mijn tv/dvd van mijn laptop. Ik heb al het volgende geprobeerd:

- HDMI kabel opnieuw in de tv/laptop stoppen
- Geluid bij configuratiescherm ingesteld op HDMI output 1 (HDTV SAMSUNG)
- Ik heb ook al gekeken of mijn tv.laptop de HDMI 1.3a kabel ondersteunde (dit was zo)

Ik heb al heel veel geprobeerd en op google gezocht maar kan nergens een passend antwoord vinden. Ik hoor gaar van jullie :thumb:

Groeten, Mike

Edit: Ik heb het vandaag weer geprobeerd met een nieuwe HDMI kabel (de verkoper zij dat het alleen aan de HDMI kabel kon liggen :( )
Maar nu heb ik ook geen beeld. Die oude HDMI kabel heb ik inmiddels ingeruild voor 80% van de prijs. Wat moet ik nu doen? En waar zou het aan kunnen liggen?

Laatst bewerkt:
Het schijnt dat je dat bij sommige videokaarten in de instellingen daarvan moet regelen. Of misschien is het zo dat de interne geluidskaart van je computer de uitgang 'steelt', en moet je die op de één of andere manier uitzetten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan